tisdag, oktober 3

I spy with my little eye

... something beginning with Stockholm becoming more and more of a shopper´s paradise. Härå:

  • Drottninggatan håller på att hottas upp. På tiden! Har känts rätt sunkigt där fram tills nu. Debenhams stänger och det blir galleria där istället. PUB blir bättre och bättre dag för dag. H&M tokbygger. Det börjar verka kärlek banne mig.
  • Jag hör rykten om att Odenplan ska få en egen galleria under jord. Inte en dag för tidigt (även om det visst ska ta många år) Visst finns det charmiga butiker runt i kring men på det stora hela är det rätt öde.
  • Gamla Röda Kvarnbiografen på Biblioteksgatan blir galleria. När då egentligen, tycker man har hört det hur länge som helst nu? Men den som väntar på nåt gott (gud vad jag tjatar sönder den frasen) ...
  • What about Mörby centrum!?

UPDATE: Blev upplyst om att Skatteskrapan ska få galleria också. Damn! (i positiv bemärkelse alltså)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Mihihi... ni kommer ju att dra ifrån de andra städerna om ni fortsätter i den takten (-; Jag gillar Malmö ganska mycket i nuläget och Köpenhamn är ju nära så ingen shoppingnöd på mig inte.

Anonym sa...

Vad heter det där gamla sunkstället vid fridhemsplan då? Eller...vänta...ringen heter det kanske. ( Aj am från jöttebörrj) Där skulle det behövas fräscho-fräscho...

Linda K sa...

mimo: är sällan såpass söderut, men när jag är det shoppar jag :D

maria: HA HA HA! Hur menar du nu då? Frdhemsplan har ju blivit Västermalmsgallerian och himla fräsh. Ringen är sööööder ut och där är jag sällan, men så sunkigt tror jag väl inte att det är? :D

Anonym sa...

du glömde att skatteskrapan ska få stooor galleria!

Linda K sa...

punaiii: jaså! det har gått mig förbi :O

Anonym sa...

Jag vet visst är det toppen - Fast att de lade ner röda kvarn på biblioteksgatan kan jag bara inte förlåta dem för även om jag är pro allt som har med shopping att göra.

Linda K sa...

hotspot: ja men Röda kvarn heter det ju! mmm det är sorligt, hade hellre haft biografen kvar :(

Anonym sa...

Ringen är under välbehövlig ombyggnad/renovering och kommer snart att vara med i 2000-talet de också. ;-)

Linda K sa...

maria: låter bra :D