onsdag, oktober 4

Förslag på fler dagar

Kanelbullens dag idag. Jag är ingen sucker for bullar, ska vara mammas eller farmors då. Men jag tycker det är kul ändå med såna dagar, det livar ju upp vardagen. Jag har förslag på några till:

  • Jeansens dag. Alla butiker har minst 25% på hela sitt jeanssortiment. Och så kan man har både jeans och jeansskjorta på sig (fast det kan man ju ändå, såg det i nån modetidning och det var kanonsnyggt, måste tillämpas inom kort. Den dag jag utser som jeansens dag)!

  • Var hemma och kramas med din familj-dagen. Ledig dag för alla som vill kramas. Har man ingen familj kan man krama en kompis.

  • Lakritsdagen. Kan man ha bullens och prinsesstårtans...

  • Bloggens dag. Också en ledig dag. Med lön. Man bara bloggar och bloggar och bloggar!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, vi skriver om samma saker igen :D

Linda K sa...

maria: synkade! vad skriver vi om härnäst? ;D

Linda sa...

du är ju för härlig! jag röstar på alla förslag!

Linda K sa...

linda: tack för ditt stöd! :)

. sa...

Alla dina förslag låter kanonbra! Möjligtvis skulle jag vilja byta lakrits mot choklad.

Minna sa...

jenas och jeansskjorta. jag är på. jag har värsta assnygga (tyvärr liiiite liten) med snygga blanka röda knappar. köpt på Zara i Israel 1999. still going fet-strong!

muhahhaha, vaddå "fet-strong?"

Linda K sa...

anna: vi kan väl ha en chokladdag också! :)

minna: jag hajar fet-strong precis! Jeansdag får infalla inom kort :)

Anonym sa...

Haha! Vad lustigt! Jag har också en massa fina förslag på speciella dagar. Undrar avrt man ska vända sig... Hmmm...

Linda K sa...

camilla: och vilka förslag! :D

Unknown sa...

I USA firar man Lakritsdagen 12 april. Det kunde vi göra i Sverige också.

Glöm sedan inte bort att det är Negerbollens dag 11 maj.

Detta är två viktiga dagar att notera i almanackan.