fredag, februari 10

Ostbågesyndromet

Hade tänkt analysera en generationsfråga vad gäller Internet, men vadå det är fredag och jag känner mig inte så djup. Snackar ostbågar istället. När jag får en skål med bågar framför mig börjar jag äta som funnes det ej en morgondag. Hets. Kaos. Mani. Även om det bara är jag som äter ur skålen får jag känslan av att nej nu tar dom snart slut, bäst jag trycker så många jag hinner på kortast möjliga tid! Ibland stannar jag upp med känslan av att vara iakttagen. Och mycket riktigt, bredvid sitter maken och betraktar mig med road förundran. Hej jag heter Linda och jag är bågoman.


for a cheeeezier snack

11 kommentarer:

Anonym sa...

haha..du skriver alltid så roligt! Ofta när jag läser dina inlägg håller jag på att kikna av skratt! underbart = )

Anonym sa...

hahahahaha, bågoman var det ja! Nån måste vara det med ;). Du är urgo Linda! Älskar att läsa din blogg! Lovar att göra det ännu oftare! Kram!

Anonym sa...

Å vad jag känner igen mig! :) Hur kommer det sig att denna mani infinner sig?

Polly sa...

Bågoman! :D

Nja. Ska jag äta dem så äter jag med gaffel. Annars luktar man ju skunk om händerna. Färgar av sig gör de också. Pollykulor till mig, tack.. ;)

Anonym sa...

jag är precis likadan när det gäller ostbågar.. äter tills det tar slut. Måste nog köpa idag =)

Anonym sa...

Kul blogg! Brukar läsa men sällan skriva, borde bli bättre på det. Brukar själv kasta i mig ostbågar, chips och jordnötsringar. Kanske mest för att min sambo är ännu värre. Han inhalerar det, förstår inte att han har tid att svälja, och tugga kan man bara glömma.

Fru Choklad sa...

Ja visst är det kusligt!? Så där blir jag av popcorn, men äter hjärtans gärna både chips och ostbågar enligt tesen: Ta en till!
Har du testat ostbollarna med ostsmak? Dom är lite maniframkallande dom också....

Anonym sa...

Aaaaah ostbågar!!!!

Anonym sa...

Ha ha ha, har precis slukat en stor skål med bågar så - Hej jag heter hotspot och jag är bågoman, he he!

Anonym sa...

Haha känner igen mej precis! Kanske inte just ostbågar, men den där "ånej nu är dom snart slut"-känslan!

Linda K sa...

kickan: man tappar all kontroll :O