torsdag, februari 9

Mitt lilla fejs och jag

Jag är urdålig på att koppla ihop namn med ansikten. Känner igen en person jag träffat förut när jag ser honom/henne. Men om jag bara har ett namn är jag ganska körd. För det mesta iallafall. Och en del människor kan man ju ha pratat i telefon med hundra gånger och inte ha en aning om vem det är när man möts i korridoren. Är jag ovanligt vimsig eller känner nån igen sig?

Var på utbildning idag, om att skriva för webben. I fikapausen kom en tjej fram till mig och undrade om jag gått i skolan i Knivsta. Javisst, sa jag. Det hade hon med. Kände varken igen hennes ansikte eller namn. Hur kunde hon känna igen mig? Fast det är klart, när jag gick i 9:an gick hon i 7:an. Man spanar ju uppåt i den åldern så att säga, knappast neråt. Trodde annars att jag hade ett sånt där alldagligt utseende som försvinner i mängden. Inte var jag nån "poppistjej" heller.


Så här såg jag ut i 4:an.

8 kommentarer:

Anonym sa...

hihi - måste man alltså lägga ut sånt ??? okej då - imorron.

Anonym sa...

Jag hade lika dan lugg kammad från mitten av huvudet , kanske det enda man kammade på den tid.
Du var säkert ballare i nian.

ewa

Anonym sa...

hehe
jag känner aLLTID igen en person, även om man bara hälsat en enda gång, jag har nog värsta ansikts/kropps-igenkännandet . min kompis e tvärtom, hon har supersvårt o känna igen folk
vad beror det på?
kanske för jag e så fixerad/intresserad av utseende o sånt? :)

Anonym sa...

jao. vissa blir skönare med åren!

Polly sa...

Men sötaste! :D

Anonym sa...

Thunmansskolan minsann? Där gick ju min sambo med. Fast han är 74:a. Vi har precis flyttat ifrån Särsta torg!

Anonym sa...

Hmm, jag har nästan gått i Thunmansskolan, gick i Husby Långhundra i låg o mellanstadie o hade simning och slöjd där :-). Hade jag inte flyttat hade jag gått där på högstadiet. Vi är nästan jämngamla, jag är 70:a, du då? :-)

/Joanna

Linda K sa...

hedegehog: i morron är en annan daaag... ;)

ewa: man kan ju lugnt konstatera att jag hade lugg ialla fall :)

snyggmary: jag är ju också rätt fixerad vid sånt, men det skiter sig ändå :D

sigrid: det tar jag som en liten komplimang, tack söta :)

plly: hi hi tack :)

melinda: japp Thunman it was. Då är jag äldre än killen och har antagligen noll koll. Hade han varit två år äldre hade jag antagligen både haft stenkoll och varit ungdomsförälskad i honom ;)

joanna: jag är 72:a, och med tanke på vad jag skrev till melinda borde jag ju då veta vem du är! Hmm kanske med foto...