torsdag, februari 21

Trind?

Apropå trasmattor, mina naglar är ett riktigt sorgligt kapitel nu för tiden. Både på fingrar och tår. Det är bara att konstatera att hjärnan stänger av kvällstid. Det får bli helgens to-do. Naglar. Och trasmattor. I symbios.

Jag har kört med Magic Nails ett tag nu. Det fungerar jättebra. Ett tag. Men sen börjar naglarna dela sig. Kloka människor viskar ibland Trind till mig (inte på grund av mitt utseende, hoppas jag). Ska nog ta och lyssna på det örat.

Så, fråga kolon

Vad behöver jag? Ett kit eller bara det där pensla-på:et?
Faller detta under klausulen Köpstopp, eller är det en sanitär angelägenhet?

22 kommentarer:

Petra sa...

Och vad är Magic nails? Det låter som något jag kan behöva, för svaga naglar som gärna bryts och delar sig? P.S. om jag behöver det rent kroppsligt, då faller det inte under köpstoppets lagar :-)

Annie - PD sa...

Trind är grejen! Ta den matta varianten, very snyggt!

Sen gillar jag nagelbandsgrej från Bodyshop - hoppas jag hinner skriva om den idag :)

Du är inte trind på det sättet - bara vacker!
kram

b a n d s t i g e n sa...

Oavsett så är du snygg i dag LindaK. Du ser ut att rott hem det där med d´bubbelbandet...

Anonym sa...

Sanitär angelägenhet!

Dorisettan sa...

Sorry, men jag måste nog säga att det faller under köpstopp. Å andra sidan har jag brutit mitt eget köpstopp (en gång av bara farten och en gång på ren trots) så det kanske antyder att jag är aningen för strikt i mitt köpstoppsregelverk?

Anonym sa...

Jag använder Trind, den matta varianten. Ger naturlig look och starka naglar!

För övrigt är du jättesöt i din outfit idag! :)

Viveca sa...

Jag tycker det är OK att handla...... :)

Anonym sa...

Yves Saint Laurent har ett nytt "kit" för fransk manikyr. Man målar på den vita randen med en "tuschpenna". Lite träning behövs - sen jättelätt!! Funkar bra även på korta naglar.
Ingrid

Linda K sa...

petra: som ett lack man målar på. men jag tror Trind är snäppet bättre!

annie: det matta it is, then! :)

happymuffin: tack söta!

pernillaheterjag: tack!

dorisettan: damn!

maria: matt låter helt rätt. tack rara :)

viveca: inte när man har köpstopp egentligen, men frågan är om det falelr under lyx eller nödvändighet... :P

ingrid: när jag fått fason på naglarna så! :)

Anonym sa...

Pedikyr kan vara klurigt när man är gravid så jag tycker absolut att du ska unna dig en behandling på salong innan leverans för sen kan det nog bli ännu svårare att hinna med.
Pedikyr är hälsovård :-).

Vad gäller händerna så tycker jag också att Trind funkar toppen. Korta lite rundade välvårdade naglar är ursnyggt. Trind finns som färgat lack också om du är sugen på det. Glöm sen inte att kräma in händer och fötter innan du kryper till kojs så håller de sig fina och mjuka.

/Jenny

Linda K sa...

jenny: åh guuu vad trevligt det lät då! salong... vill vill vill!

tack för tips!

Marie sa...

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! (ÄNTLIGEN, för att göra en Fylking.)

Marie sa...

...och herregud, jag missade ju följdfrågan: Kleta-pået räcker hur bra som helst (finns ljust rosa också om man vill skoja till det), akta nagelbanden (blir hårda) och bara FRÖJDAS åt hur tjusigt det blir på nån vecka! :)

(Jag borde verkligen sponsras, jag känner på mig att jag är deras främsta förespråkare.)

Anonym sa...

Mina naglar är hopplösa. Flikar sig och går sönder jämt. Unnande mig ett snyggt nagellack från Essie men vad hjälper det? Det håller inte direkt flisorna på plats :P

Linda K sa...

mårr: ha ha ja det är nog du som viskat högst här :D tack, jag tar äntligen reson!

emma: det ska nog till ett behandlande lack, sen kan man börja med finlack :)

Anonym sa...

Nej nu är det en nagelbandsolja du behöver, något som stärker och ger näring från grunden ser du :)
CNDs Solar Oil är suuuper!
Sen kan du pensla på lite jox för att få tillfällig styrka i naglarna, men många av varianterna är rent uttorkande i längden.

Linda K sa...

lipgloss bitch: och var finner jag denna olja!?

Anonym sa...

Och jag som fick tipset om Magic Nails av dig för sådär något år sedan tror jag det var. Det är det första som verkligen har funkat för mig! Jisses, vilka snygga naglar jag har haft!! Ända fram till nu. För nu har båda pekfingrarna och ena långfingret börjat visa de där urtrista skivningstendenserna igen. Skit också! (Ursäkta...) Kanske har blivit immun mot medlet?? Dax att byta?

Och frågar du mig är nagelvård nödproviant och faller helt utanför köpstoppet! Inget att diskutera!!

~~L8

Linda K sa...

la: jag tror på lipgloss bitch, att man behöver olja också för att inte torka ut naglarna!

Anonym sa...

Jag tror att Åhléns säljer CND (Creative Nail Design) i Sthlm, annars finns det på nätet. Svenska webshopen nailsbodybeauty.se har t ex. De skickar fraktfritt också!

Linda K sa...

lipglossbich: underbart, tack!

Anonym sa...

Litar på er, så nu är oljan inköpt!
Hittade den till ett bra pris på Tradera:-) (Jodå, rätt storlek på flaskan!)
~~L8