tisdag, februari 26

Lagom räcker

Jag förundras och är lätt uttråkad på samma gång. Det här med att låta bli plånboken en månad. Det gör verkligen susen för just plånboken. Ingen är mer nöjd än jag. Men. Det är rätt långtråkigt också. Det händer ju ingenting. Är det det som kallas för terapi, tro?

Tänker på dom man läst om som gör ett års uppehåll. Som inte fikar eller lunchar på stan, som inte köper kläder till sina barn. Här får ordet överdrift en mycket tydlig innebörd.

Nä, en månad blir så bra så. Sen ska jag försöka att inte löpa amok utan fortsätta på ett någorlunda hälsosamt spår.

Jag sa försöka!

13 kommentarer:

Petra sa...

Men det är ju just det som oroar (mig i alla fall). Man shoppar för att det ska hända något! Det är så roligt när man kommer hem, antingen så väntar ett litet paket eller en liten avi. Men man borde väl kunna göra något vettigare som innebär glädje. Ja, men det gör ni ju det också såklart hävdar ni nu. Och det gör jag också. Men ÄNDÅ.
(För övrigt så ska jag också bara ha köpstopp i en månad ty jag är i anden svag :()

Petra sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Linda K sa...

petra: men lagom shopping måste väl inte vara så förbjudet och fel? det tycker inte jag. förresten är jag obotligt bloggberoende också, och det tänker jag INTE sluta med :D

Peace in mind sa...

Slå mig, piska mig men tvinga mig inte att sluta shoppa. Bara att hålla det på en sund nivå...

Linda K sa...

anna funderar: kvinnor av idag har shoppingsug, det är inte vårt fel! det är tiden vi lever i. eller hur?

Anonym sa...

ja huga.. ett års spenderarstopp.. hmmm... det skulle jag aldrig klara. Fast just nu vore det bra om någon satte lås på min plånbok. Den verkar ha haft svängdörrar sen efter nyår...
(resa, bil, dammsugare, böcker och säkert mer saker... fniss...)

Linda K sa...

linda: sätt lås ett par veckor eller en månad. det funkar :)

Anonym sa...

Vad duktig du är! Jag försökte förra månaden, det gick sådär... Lycka till!

anna sa...

:) det är nog lätt att överdosera efter en månads sträng avhållsamhet...

Anonym sa...

Ha ha, det är ju shoppingen till barnen som är räddningen nu under köpstoppet. Tack och lov att jag har dem att handla till!

Men allvarligt talat - Ett år???

Har du hört talas om NÅGON som verkligen fixat det?

Linda K sa...

linda: några dagar kvar, allt kan hända :P

fru a: om man inte flippar totalt :D

pernillaheterjag: jadå, tycker det står om dom i tidningar titt som tätt. låter inget kul :(

Viveca sa...

Jag tyckte att det gick ganska bra so far. Tänkte: det är inte så mkt tid kvar nu när det är måndagsskifte. Men. Jo det är det. Det är ju fortfarande 2 veckor kvar. Suck. Pust. Stånk. Stön.

Linda K sa...

viveca: jag stämmer in. suck. pust. stånk. stön.