måndag, februari 25

Oansvar!

Kom att tänka på ett ytterst obehagligt reklaminslag på tv för ett par år sen. När tanten som sitter i kassan på ICA/Konsum eller var det nu var öppnar en kunds creme fraiche och slickar i den. Och sen har creme fraiche på överläppen som hon försöker slicka bort.

Men hur tänkte dom då? Vad ville dom få fram? Att deras creme fraiche är så god att främlingar kommer att stoppa tungan i den? Ja då är jag ju jättesugen på att köpa den!


Insåg dom att dom skulle komma att ge känsliga peroner men för livet när dom spelade in det? Jag ser henne än idag framför mig och jag ryser.

9 kommentarer:

Anonym sa...

och jag lyfter alltid på locket och kollar att folien sitter fast ordentligt på creme fraishen.

Det efter att en gång ha köpt en Pringels som någon tjuvöppnat i butiken och ätit ur.

Urka alltså.

C. Meow sa...

Men vad är det med folk??

Häromdagen såg jag en kvinna på ICA Maxi som petat hål på folien runt köttfärsen, rotade runt med fingrarna för att sedan lukta på dem?! SEN lägger hon tillbaka den förpackningen i hyllan och tar en annan och lägger i korgen?!??? Men varför??

Blev så häpen att jag inte ens gick fram för att fråga henne ....

Linda sa...

ÄCkligt, men jag undrar en annan sak: hur fixar man till såna där överstrykningsstreck som du har på bloppisen när du sänkt priset på ett plagg? (Plagg är f ö ett osedvanligt fult ord).

// LBO

Linda K sa...

hedgehog: men hur ofräscha är människor!? :O

camilla: men wtf!

linda: jag mailar dig lite kod! :)

Lox sa...

Ibland funderar man på hur snacket gick när de kom fram till vissa reklamidéer.

En annan är hårfärgen Pernilla W gör reklam för. Aldrig att jag skulle köpa nuitrisse för "det betyder näring, mamma". Skit på dig, är mitt svar.

Sincerely Johanna sa...

Dagens oufit är så snygg Linda. Gillar verkligen koftan. (Jag kan inte kommentera på flickr så jag gör det här)

Linda K sa...

lox: ha ha ha, jag är med dig! :D

johanna: tack! jag köpte den på bona drag och är jättenöjd med den!

C sa...

oops, jag älskade den där reklamen. Och köper givetvis hur mycket creme fraiche som helst av ICA-märket. I kväll åt vi dessutom deras fräscha köttfärs...
mvh slusken från bromma

Linda K sa...

fröken bokmal: :O