onsdag, april 5

Så lite tid så myket klänning

Har inte riktigt haft tid att inleda den sora klänningsjakten än. I morse fick jag i alla fall lite tips i Metro vad det är jag ska leta efter. Gör en lista av det hela.

  • Vit romantik. Den lilla vita är sommarens lilla svarta. Mormorsbroderier och spetsar snarare än hippieromatik.
    Jag tycker: Vitt är svårt när det gäller klänning, är kanske inte tillräckligt oskuldsfull? ;)

  • Blått. Segling eller sommaräng (?).
    Jag tycker: Helt ok, väljer gärna blått i sommar.

  • Skjortklänningen. Vårens trendplagg. Klänningarna ser antingen ut som överdimensionerade herrskjortor eller klassiska skjortklänningar som slutar strax ovanför knät.
    Jag tycker: Kanske det kanske. Bara det inte blir för byllsigt. Makens skjortor funkar inte alls!

  • Mönstrat. Blommor, grafiskt eller prickigt. Randigt, prickigt eller djuriskt.
    Jag tycker: Höll på att säga nej till djuriskt men så kom jag på Nansos söta svanmönster...

  • 60-tal. Miniklänningen. Baby doll-klänningen med midja under bysten är också en sommarhit.
    Jag tycker: Mja, låter lite för kort för mig. Men vem vet vad som händer när benen fått lite färg och jag gått ner 5 kg? :P

  • Markerade midjor. Den höga midjan har slagit igenom både på jeans- och klänningsfronten, men det allra viktigaste är att markera den antingen med skärp eller resår.
    Jag tycker: Resår skriker 80-tal för mig, men det är väl det som är grejen. Ok då!

  • Axelbandslöst. Sött med svårburet.
    Jag tycker: Kan bara instämma. Inget för mig. Skulle bara gå och hålla i den med rädsla att den annars hasade ner...

  • Wrapklänningen.
    Jag tycker: Den har jag ju redan sagt mitt om.

12 kommentarer:

Linda K sa...

atomflickan: jag gillar klänning, måste bli bättre på att använda!

Dom har rätt mycket på acne-ouleten. En del snyggt en del mindre snyggt. Man ska ha lite tur och hitta sin storlek. Nedsatt några hundralappar. Sen finns det typ ett fyndbord med jeans med smådefekter, då är dom nedsatta ytterligare. Jag köpte ett par grå där bensömmarna är sneda men det gör mig inte så mycket. Nästan lite snyggt :) Värt ett besök tycker jag! Dom ahr ju annnat än jeans också. Både för dam och herr.

Anonym sa...

Gå ner fem kilo? Tänker du försvinna helt?

Anonym sa...

har gått igenom dina outfitsbilder nu för lite (massa) inspiration. tack!!

Linda K sa...

anonymous:jag överdrev kanske lite, men du vet hur man känner sig när det våras. Under vintern a
kan man gömma sig i en massa kläder men nu är det andra bullar.

sofie: vad kul om jag inspirerar! Varsågod :)

Glamourbibliotekaren sa...

Outfitsene dine inspirerer meg også! Jeg tror jeg må linke til dem igjen - håper det er ok :-)

Anonym sa...

Var sitter de 5 kg som du vill gå ner? Du passar ju i allt (till och med wrapklænning)

Linda K sa...

glamourbibliotekarien: självklart, det är bara kul! :)

karoline: där det alltid sitter! Lår, rumpa, och lite under hakan :O

Anonym sa...

Vilken tur att jag läste det där med Acne på Barkaby Outlet först nu. Har nämligen varit i Barkaby idag och funderade på att ta en sväng till Outlet:n men beslöt mig för att åka hem direkt istället för att spendera ytterliggare pengar på kläder som jag inte behöver.
F ö så kan jag bara instämma med Atomflickan och hur ofta man använder klänning. Ska dock bli ändring på det i sommar- där med basta!! ;)

Anonym sa...

Jag skulle satsa på rejält markerad midja om jag hade din figur. :)

Linda K sa...

åsa på åsen: ja det måste bara bli en klänningssommar! Duktig du var som undvek outlet, det brukar inte jag klara när jag är i krokarna... :P

anna krimskrams: tack :) ja jag får leta sån! En vintage kanske, vad tror experten?

Anna sa...

Ser fram emot en stooor klänningssommar! Har redan lyckats shoppa två härliga sötnosar. En rosa-vit-randig bomullsklänning med spagettiband från Boomerang (Barkarby outlet) och en grön-vit-randig blusaktig wrap köpt i Sturegallerian. Blir lite för mycket shopping när jag är ledig från jobbet..

Linda K sa...

anna: åh! det är bara en tidsfråga tills jag måste ta mig en ledig dag och totalgöra stan!