tisdag, april 4

På håret

Efter ett otal bad hairdays ser jag fram emot nästa frisörbesök. På fredag. Min frisör vet vad jag behöver. Nästan jämt. En gång tyckte hon jag behövde ganska så röda slingor. Nåja, tiden läker alla sår. Funderar på vad jag behöver härnäst. Klippning av toppar helt klart. Mer än så? Annan frisyr? Färg? Förut slingade jag håret med jämna mellanrum, men på sistone har jag låtit bli och återvänt till min riktiga färg (som jag gärna vill kalla rågblond eftersom det låter fint). Trivs bra med det. Rätt kul att ha så pass långt hår att man kan sätta upp med spännen och snoddar också. Inte för att jag gör det helt ofta. Men jag kan. Om jag vill.



Jag ska inte ta med mig ett foto på Kirsten Dunst till frissan den här gången, men jag gillar hennes frisyrer. Önskar jag passade i en sån kort frisyr! Men jag känner mitt hår, det skulle bara krulla till sig och se galet ut.

UPDATE: Fick mig just en åthutning av kusin U. Jag har ju visst haft kort hår, senast för ett och ett halvt år sen. Page också för den delen. Och jag passar visst i det. Jag får gå igenom fotoalbumen ikväll och kolla hur jag sett ut i håret och vad som funkat. Basta.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att du skulle bli snygg i så kort hår. Det är jag!

Linda K sa...

lindansaren: åh tack! Tror inte jag vågar den här gången, men EN dag!

Anonym sa...

Tror också att du skulle passa i kort hår, du är ju lite lik Kirsten Dunst.

Linda K sa...

cecilia: men ååååhhhh! Jag rodnar och tackar och bockar för den komplimangen :*)

Anonym sa...

Båda frisyerna på bilderna tror jag skulle passa dig. Den där korta pagen till vänster har jag haft! Jodå!

Men då tog jag med mig en bild på Meg Ryan till frisören, haha. Hon fick tunna ur duktigt för att det skulle bli bra, och det blev väl okej, men jag är i själ och hjärta en långhårig tjej så det fick växa ut.. ;)

Polly

Anonym sa...

Tycker också att du är lik Kirsten Dunst! (Skrev en kommentar igår kväll men den försvann visst)

Linda K sa...

polly: meg ryan har jag också haft med mig till frissan ett antal gånger! Ja du passar jättebra i långt hår (även om jag ju aldrig sett det kort) :)

anci: tack, gulle!

Anonym sa...

Well, åthutning... Hm, det var bara så komiskt att jag har sett dig i exakt dessa frisyrer (mindre än två år sedan?)och de har passat dig SÅ himla BRA! Det är väl just dina lockar som gör håret så där fluffigt snyggt när det är kort. Kram!