tisdag, april 25

Huvudsaken

Mission accomplished! Gick ju riktigt bra, även om jag kommer att gå som en cowboy resten av dagen. Och på vägen hem kommer de två hatbackarna, vidrigt långa och seeeega. Jag brukar svära då.

Min mamma är sjuksyster och min pappa har jobbat på Länsförsäkringar, så jag har alltid blivit matad med berättelser om hur det kan gå när man inte har hjälm. Brutna nackar, förlamningar, hjärnskador och sånt. Så jag tycker det känns självklart att sätta den där rätt fula hjälmen på huvudet. Hellre ful och hel än snygg och trasig, eller hur? Jag som dessutom har ett dokumenterat stort huvud! Det blir inte mindre kan jag avslöja så här i förtrolighet på bloggen.

Fniss, måste bara berätta vad min kompis sa när vi i ungdomen tågluffade i Italien. Hon har motsatt problem, alltså ett ganska litet huvud. HA HA HA nä förlåt vad fel det lät, det ser inte litet ut. Men ja hela hon är typ liten. Jaha nu har jag snart sabbat den här historien helt... iallafall, en försäljare försökte kränga hattar och kepsar till oss i Florens. Han kämpade hårt och länge med olika modeller tills min kära vän lite ittiterat utbrast:

No thanks, my head is very small!

HA HA HA HA!!!!

12 kommentarer:

Linda K sa...

atomflickan: då får du skaffa en! Spelar ingen roll om du cyklar tre km eller tre mil. Säger mamma Linda på skarpen :)

Anonym sa...

Tänk om fler kunde erkänna att de har ett litet huvud...

Minna sa...

Jag är en hjälmförespråkare (fast jag inte har nån när jag cyklar de 500 metrarna till tbanan - men det är en annan sak). Bästa argumentet att slänga i ansiktet på nån som INTE har hjälm:

En tom lada behöver inget tak!

hahahahah

Polly sa...

Klart man ska ha hjälm!

linda m sa...

Linda, I am impressed!!! och bra att du använder hjälm, "barnen gör inte som vi säger...de gör som vi gör!"

Anonym sa...

Gött att fler kör med hjälm, är inne på min andra MET nu (www.met-helmets.com) Finns i flera storlekar, bra inställningsmöjligheter och ser helt ok ut (Italienska).

/Måste köpa ny cykel

åsa sa...

Du är en sann god förebild!

anna sa...

Ja se, det var ju inte så farligt! Det är skönt att cykla. punkt. ;)

Anonym sa...

Min cykel åker också fram från 1:a maj. Och hjälmen är på såklart!

Anonym sa...

Japp hjälm är bra!!
Jag köpte en för flera år sedan. Det är ju inte det snyggaste man kan ha på huvudet. men ett mosat huvud är ju inte så snyggt det heller. Jag använde hjälmen ngr ggr när jag cyklade till jobbet, sen fick jag sån ångest över att behöva ha hjälmen på mig, att jag köpte ett busskort och lät cykeln stå. Hellre bussen än att ha hjälmen på mig.
Men visst är det bra med hjälm!
Cykla försiktigt!

Anonym sa...

hmm...p.g.a detta inlägget och kommentarerna har jag bestämt mig för att ha cykelhjälm när vår klass har cykelorientereing :)

Linda K sa...

gloom: menar du det lite elakt eller? ;)

minna: klokt talat!

polly: såklart!

linda m: klok som en bok :)

den tjocke konsulten: min är rätt ful, men det är ju skittråkigt att lägga pengar på såna grejer. Den får funka. Ny hoj vill jag oxå ha!

åsa: tack och bock :)

anna: yes box sir!

maria: fett rätt! :)

mocca: ha ha ha toka! Man kanske skulle skapa trenden hjälmfrissa? ;)

asha: hurra jag har gjort nytta med mitt stora huvud idag! :D