måndag, oktober 6

Stretchläder?

Jag tycker det är lustigt att man nu kallar lackleggings för tight skinnbyxa. Vadå, kan man verkligen stretcha skinn?

Skinny Stretch Leather Pant
Svart stretchskinnbyxa från Helmut Lang. Skinnbyxan är tillbaka (med besked!) och för den ultimata passformen skall det som här vara stretchläder. Supertajt modell i signaturperfekt Helmut Lang snitt. Fejkade fram- och bakfickor. Elastisk mudd i midjan. 100% stretchläder

Ovan nämnda finns hos Mrs H, om man vill hosta upp 6995 riksdaler, hö hö.

9 kommentarer:

Pia Wester sa...

Kan inte kossorna stretcha sitt skinn, menar du ;-)? Då är Kendis Imitated myyycket bättre!

Anonym sa...

I London typ 1986 när vi gjorde "Tjejlumpen" ( au-pair) så kallades dom "yeast jeans"..karin

Linda K sa...

ffp: det kanske dom kan? ;P instämmer.

karin: dom fanns redan på den tiden alltså? :D

Anonym sa...

Ja jag tror dom uppfanns just det året :D / karin :)

Linda K sa...

karin: damn du var hot då! :D

Anonym sa...

Denna typ av byxa ser jag inte så positivt på. Däremot gillar jag riktiga skinnbyxor.

De läderbyxor som jag har stretchat har väl sällan stretchat tillbaka.

Är töja och stretcha synonymer? För mig känns det som att stretch, innebär att det återgår till sin ursprungliga form. Är töja känns mer som att förstora något, nästan förstöra.

Linda K sa...

candice: jag vet inte, tyckte bara det var ett komiskt sätt att uttrycka sig på. vanliga skinnbyxor är ballast!

Anonym sa...

haha nä tack:-)

Linda K sa...

fröken ida: ;)