söndag, oktober 19

Uppdaterad

Nu har jag uppdaterat mina första hjälpen-kunskaper. Det ska man nog göra med inte allt för stora mellanrum. Hoppas hoppas aldrig behöva, men tänk tänk om! Vad gör man om ens barn (eller andras för den delen) sätter nåt i halsen och inte får luft? Om en unge ramlar ner från ett träd och blir medvetslös? Eller om det sprutar blod, ryker tänder, blir brännskador? Jag vet det nu, och det känns jättebra.

Jag rekommenderar Röda Korsets utbildning av hela mitt hjärta. Massor med praktiska övningar. Duktiga lärare. Mycket kul mitt i allt allvar. Gå och lär!

2 kommentarer:

Birgitta sa...

Vår minsting satte en bit bröd i halsen när han va 1½. Han va helt borta och blå hela han. Då bannade jag mig själv som bostatt mig på landet, långt borta från sjukhus. Som tur var lyckades vi få ner brödet en lång stund innan ambulansen kom. Det va riktigt otäckt, vi hade tur att det gick bra.

Linda K sa...

birgitta: man hoppas ju att sånt aldrig ska hända, men gör det det tycker jag det känns oerhört bra att veta vad man kan göra! :)