lördag, oktober 11

Öppna landskap i all ära

Hälsade på en mindre stad idag. En sån där med charmiga små trähus och mysiga gränder. I höstrusket. Och jag tänker Mmm tänk att sitta i ett sånt där litet hus och ha det gott, och sen gå ut och kratta lite löv i den lummiga trädgården.

Sen tänker jag att efter en vecka skulle jag klättra på de söta små stugväggarna ända hem till storstan igen. Jag behöver ett city med puls. En massa folk. Utställningar, butiker, (o)ljud, t-bana, rubbet.

Fast... sommarstuga kanske?

10 kommentarer:

Linda sa...

ungefär som jag tänker, fast tvärtom!

Linda K sa...

linda: :D

Anonym sa...

Det låter som om du besökt Sigtuna

Peace in mind sa...

Lilla gumman, tror det är en mognadsfråga...hälsar en gammal dam fr Skåne (fast just nu i Sthlm, och liiider och längtar)

Anonym sa...

så tänker jag varje sommar när vi kommer till Leksand - åh - här skulle man bo...
Sen blir man varse - och då är jag ganska nöjd som det är :)

Linda K sa...

att ha det gott: åh sigtuna är fint, och ganska nära bebyggelse ju ;) fast idag var vi i mariefred!

peace in mind: jag får flytta ut på landsbygden när jag blir tant då :P

hedgehog: just :)

Annie - PD sa...

Tror mycket det har att göra med hur uppväxten varit - landet är rötterna för mig. Och på väggarna klättrar jag inte, jag målar :D

Linda K sa...

annie: men jag är också uppväxt på landet! vad har hänt med mig? ;O

Annie - PD sa...

Någon mutation. Och du bor väl inte i riktiga stan nu heller kom jag på?! Villområde och puls? hehe...

Linda K sa...

annie: precis, jag bor ju i lantlig förort :D