tisdag, oktober 7

Mitt "thing"

I SATC avslöjar damerna sina "things", som dom gillar att göra. Miranda smörjer in händerna och stoppar dom typ stekvantar och tittar på reklamfilm. Carrie står i köket och läser tidningar och äter apelsin (eller är det kakor?), Charlotte klämmer pormaskar...

Jag gillar att sitta i soffan med tv:n på när det är Cold Case. Jag hänger sällan eller aldrig med i avsnittet eftersom jag har ögonen på datorskärmen, men det är trivsamt att ha det på. Däremot kollar jag alltid på slutet när man får se hur alla ser och såg ut. Och så spelas det nån vemodig musik. Den mördade brukar också stå och le i nåt hörn. Ja, ni som kollat vet vad jag menar.

Det är min grej , liksom. Vìlken är din Dolmio-dag Vad är din grej?

14 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså Cold Case tillhör ju inte de
tv-serier som kommer att gå till historien som en av de bättre. Men jag kan ändå inte låta bli att titta iaf. Det känns så skönt precis det där med att den mördade på något sätt får en upprättelse, en frid... Min "thang" är väl annars att jag gillar att plocka ögonbrynen.

Anonym sa...

Perfekt beskrivning! Jag gör samma ska, fast du får inkludera CSI till det också...:)

Linda K sa...

den där folkilskna: oh ja ögonbryn gillar jag också :D

maria: csi funkar fint för mig med :D

Linda sa...

smörja fötterna! jag kan inte sova annars.

Anonym sa...

Kakor är det Carrie äter i köket, och apelsiner i sängen :)

Linda K sa...

linda: varje kväll? skönt! :D

struntilillstrumpa: så var det! :D

Minna sa...

Jag gillar när Kemisten kollar på fotboll på söndagskvällarna. Jag sitter antingen i soffan och läser eller framför datorn... jag gillar det där fotbollsljudet. Känns tryggt på nåt sätt. (svårt att förklara)

Linda K sa...

minna: jag förstår precis :)

Anonym sa...

Jag gillar att alla är hemma, på kvällen, maten är avklarad, diskmaskinen går och köket är röjt - barnen pysslar med sitt, min älskling med sitt och Tippex ligger och sover under köksbordet. Jag sitter och bara njuter i köket, med min dator, och ingen retas för att jag är en bloggnörd :)

Det är MIN Dolmiodag ;)

Linda K sa...

hedgehog: det låter ju helt underbart :)

JO sa...

Jaha. Alla skriver så söta fina saker. jag tänkte mer ful ovana grej eller nåt. Min är i alla fall att om jag stänger till en låda, lucka eller dörr som inte riktigt går igen så måste jag vända mig om och stänka den. Med en karatespark. Super-duper-corny. Gör det till och med på jobbet, men försöker se till att ingen ser på...

;-P

Pia Wester sa...

Soffan, tv'n, en kopp té, handkräm och en make som knådar mina fötter. Typ :-)

LindaLiten sa...

hahaha, jag gillar också slutbiten i Cold Case.
Carrie staplar salta kex med vindruvsgele på varandra och äter dem stående medan hon läser magazin. Fråga och ni skall få svar.

Linda K sa...

johanna: det var väl inte så fult? :D

ffp: lööööövly!

lindaliten: en sann vetare :D