lördag, oktober 4

Kryper till korset

Jag dissade den ganska hårt när det begav sig. Tyckte den var för lång och för stor och för fel. Sen, när blommiga klännings-hajpen drog igång kände jag bara men vasjutton (nä jag tänkte ett grövre ord men vill inte vara otrevlig) det är ju precis den jag vill ha! Och då var den sen länge slut överallt. Och jag tänke: Vasjutton!

Idag hängde det en hos Acne. Den småblommiga knälånga byllsiga kjolen. Den sa mjau och jag tycker ju så mycket om katter så jag klappade den och tog med den hem (bara en liknelse för sann kärlek). Storleken var lite fel, så jag har ägnat en stund åt att sy om. Nu känner jag mig som en prinsessa litegrann.

Ibland tar det helt enkelt lite tid för en 36-åring att fatta galoppen. Typ ett halvår?

19 kommentarer:

Anonym sa...

Men bättre sent än aldrig

Annie - PD sa...

Se där! Ja, denna betittade, hyllade och även bespottade kjol!
Guldstjärna för att du vågar erkänna :)

Miss Upsey Daisy sa...

Guldstjärna från mig med och kom ihåg. Bättre sent än aldrig!

Anonym sa...

Den ser både skön och söt ut, med andra ord den ultimata kjolen! :)

Linda K sa...

att ha det gott: mmm :)

annie: :*)

miss ud: det är väl så :P

struntilillstrumpa: mmm den känns kalasig!

Pia Wester sa...

Som jag och lacktajts då.

Linda K sa...

ffp: same same :D

Dorisettan sa...

Så festligt! Jag har precis kommit ÖVER den där kjolen! Känslorna var heta länge, länge, men äntligen känner jag att jag kan titta på andra kjolar. :-D
Jag hoppas ni två kommer att trivas ihop. Av bilden att döma är ni som gjorda för varandra.

Linda K sa...

dorisettan: jag tror vi ska trivas. nu är hon ju figursydd också :D

Sincerely Johanna sa...

hur blir det nu med din väskbudget? för sist jag kolla var inte den kjolen billig.

Anonym sa...

Du är en riktigt grann kvinna!

Anonym sa...

Hoppas du får lika stor glädje av din som jag fick av min hela sommaren!

Linda K sa...

johanna: jag köpte den till en tredjedel av ursprungspriset på outlet :)

henk: tackar :D

des: jag hoppas på en småblommig höst :D

Solrosfrö sa...

Det är tillåtet att ändra sig :)

Linda K sa...

fröet: amen to that :D

LindaLiten sa...

Mums, den är fin. Blir ju den perfekta höstkjolen med grova strumpbyxor till. Bra köp! För övrigt har man altid rätt att ändra sig.

Linda K sa...

lindaliten: priset blev också mycekt godare nu än vad det var förr ;)

Frida sa...

outlet är bra! Du är en riktig pingla i kjolen (och annars också)! Mig passade den INTE!

Linda K sa...

frida: jag kände också så, men så blev jag efter-frälst! :)