onsdag, oktober 1

Carl

Nu vill jag presentera Carl. Inte min lilla, utan en stor Carl. Som fotograferar. För ett par veckor sedan hängde han med mig och barnen när vi var på Tekniska museet. Och fotade ungarna. Först var det lite blygt men snart glömde vi bort att kameran var med. Och hade en jättekul dag.

När jag sen fick se fotografierna fick jag lov att blinka tårar. För det är precis min Carl. Alla hans miner och rörelser fångade på bild. Och busiga Tildes stora glada ögon och strålande leende.

Carls blogg kan du se fler bilder på mina små. En guldpeng till den som kan låta bli att le. Och här kan du läsa mer om Carl och hans fotografier. Han är grym. Jag rekommenderar honom av hela mitt hjärta om ni vill ha era barn fotade.

24 kommentarer:

Linda sa...

jag erkänner direkt, fick tårar jag med. jättefina, fulla av liv. han borde ha fotat dig med, för det är sådär i farten jag tror att man fångar dig bäst på bild.

Linda K sa...

linda: precis, dom fotona blir mycket bättre än om man sitter mot en ljusblå bakgrund på ett lammskinn :)

Anonym sa...

otroligt fina!!

Camilla sa...

jag sitter också här med glansiga ögon. vilka fantastiska bilder!

Linda K sa...

anonym: mmm :)

Anonym sa...

jaha, jag började störtgrina jag. Vilka bilder, vilka fina ungar - och Carl ser precis ut som du på särskilt en bild :)

*går och snyter mig*

Anonym sa...

Underbara foton!! Blir tårögd och tänker på mina egna när de var små.Så fort tiden går..alla åldrar har sin tjusning.Just nu pussar/kramar jag på min 11-åring och hans 14-åriga storasyster.Men hon pussar mest på pojkvännen...tror jag det!

Minna sa...

Superfina! Jag tänker på Carl ibland när han sa: "Där nere på botten - där vill man inte bo!"
när vi stod på bryggan på Strandvägen i somras!

för NÄ - det vill man inte!

Världen är liten… sa...

Superfina bilder på dom små liven! Underbar ide att ta dom till ett museum eller liknande istället för i en studio.

Linda K sa...

camilla: ja eller hur!

hedgehog: :D

anci: uj ja det bara rusar!

minna: ha ha, nä vem vill bo på botten liksom? :D

världen är liten: mmm det blev riktigt bra.

e sa...

Vilka fantastiska bilder. Det där vill jag också göra. Få bilder på sina barn när de är som de är. Sista bilden på Tilde är helt underbar, vilken min :)

Anonym sa...

ska jag nångång ha barn vill jag ha dina, kan vi ordna det? :D

Linda K sa...

e: precis, det blir så otroligt fint. passa på!

emma: ha ha, jag tror dina egna kommer att bli lika fina ;D

Pia Wester sa...

Jättefina! Precis som du säger är det ju vardagsbilderna av familjen som blir allra bäst, inte dom "uppställda".

yllet sa...

Oj vilka fina!!! :D Fina barn och fina kort! Jag gillade spec den du har här för den är så öm! Men de andra var också jättejättefina! Men det är ngt spec med bägge barnen på bild. Jag kanske måste hämta hem min storis och pussa lite på henne nu...! :)

Linda K sa...

ffp: verkligen! :)

yllet: mmm, sån fin blandning av "ömt" och bus. hem och pussa!

Anonym sa...

Underbara bilder. Jag fick inga tårar i ögonen - men jag kunde definitivt inte sluta le....

Linda K sa...

annicab: :)

Glamourbibliotekaren sa...

KJEMPEFINE bilder! Det er SÅ mye finere å ta bilder i naturlige miljøer, når alt blir ekte - i motsetning til tvangs-bus i et kaldt studio med en overhappy fotograf.. da blir man jo bare sur. HELT rett å ta med fotografen rundt på spennende steder der barna får være seg selv og utforske verden!

Linda K sa...

glamourbibliotekaren: ja det är då det blir bäst :)

Birgitta sa...

Vilka jättefina bilder!! Va söta de är. Vilken kärlek Carl visa sin syster:)

Linda K sa...

birgitta: mmm dom är tokiga i varann :)

Solrosfrö sa...

Vilken cool morsa du är! Jag är så impad över allt du hinner med ;) Korten är fantastiska!!

Linda K sa...

fröet: hey, jag är ju mammaledig. då hinner man med ungarna :)