onsdag, augusti 13

We have a teabag situation

Maken är fantastisk på många sätt. Han är mästerkock, überträdgårdsmästare, datornerd ut i fingerspetsarna (vilket är till gagn för hela släkten), och annat jag inte kan skriva utan att rodna.

Men. Han är även en teabag person. Han lämnar. Tepåsar på diskbänken. Kärnor och skal på vardagsrumsbordet. Glas på skrivbordet. Smutstvätt på golvet (ofta alldeles bredvid tvättunnan, why god, why?). Och eftersom jag inte vill se tepåse/kärna/skal/glas/smutstvätt utspritt blir det jag som plockar upp.

En bestraffning är på sin plats.

20 kommentarer:

Anonym sa...

Min är likadan! Jag förstår inte, speciellt tvätten, som läggs OVANPÅ tvättkorgen?! Hur svårt är det att lyfta på locket? Morr...
/Sandra

Anonym sa...

Jag lyssnade precis på ett radioprogram där en professor påstod att män inte kan se dammråttor i hörnen eftersom de inte har lika bra syn som kvinnor... Kanske kan detta också appliceras på andra situationer. De kanske inte kan pricka disken i diskmaskinen eller tvätten i tvättkorgen pga. den dåliga synen och lämnar alltså den svåra uppgiften till oss skarpsynta kvinnor? Märk väl ironin...

Linda sa...

jag skulle lägga allt i hans säng. punkt slut.

Pia Wester sa...

Myntet har alltid en baksida, tur att vi fruar däremot är HELT perfekta ;-)

Borsökna Östergård sa...

ha ha ha Den här tonen passar frun!

Petra sa...

Naughty! Det får mig att tänka på Charlotte och Harry i SATC. Han går inte omkring naken i huset också väl :-O

Peace in mind sa...

Jag har gjort testet, låtit saker ligga och tyvärr, inget händer. Inte ens tvätten saknar han. Res bort, långt bort och kom inte hem igen förrän allt är undanplockat, och sedan kanske det krävs en långresa varannan dag beroende på hur dålig hans syn är. Men det kan det ju va värt, och kom ihåg, resmålet bör vara dyrt o exklusivt så det svider när räkningen kommer.

Anonym sa...

Haha, det där stämmer så väl in på min käre make också. En sak som min är urdålig på är att sätta i en ny toapappersrulle när den andra tar slut. Och så var det där med tepåsarna ja...

Solrosfrö sa...

...lite smisk kanske? Usch nu rodnar jag :)

Anonym sa...

Läs "Familjens projektledare säger upp sig", väldigt rolig och emd hög igenkänning - iaf för mig....

Anonym sa...

Tror att jag skulle "stå ut" med den defekten på maken om nu alla de positiva egenskaperna uppräknade, är på plats. Tveklöst :)
Min käre make är likadan, jag nöjer mig med att han överser med mina shopoholictendenser :)

Anonym sa...

..motsatsen finns! mina kläder hamnar magiskt i garderoben (fel hylla men ändå), "ska bara dammsuga" är det som gör att vi blir sena, och köksbänken är alltid avtorkad. Sa jag att han lagar mat och köpte sex and the city boxen till mig "ifall att det regnar hela semestern". Inte alls förvånad över att jag friade tidigare i år.....:-)
/J

Anonym sa...

Haha lite jobbigt.. som Charlotte har med Harry i SATC ;)

Linda K sa...

sandra: män är från mars.

amanda: professorn är full med skit tycker jag ;)

linda: ja om vi inte delade den så :P

ffp: he he ehum...

ankiefontän: ;)

petra: det är jsut det jag menar :D

anna funderar: mmm man får se på det så :)

martina: en manlig kromosom helt enkelt, eftersom allas verkar ha detta problem :P

jessika: jag är inte hundra på att han skulle ta det som ett straff i negativ bemärkelse... :*P

agneta: jag har hört om den ja... :)

annicab: såklart! skulle aldrig vilja vara utan honom, och då får amn ta lite skit också I suppose :)

j: OH. MY. GOD.

mode med maria: just så :)

Anonym sa...

Aag säger som agneta: familjens projektledare! Min bibel. Tyvärr blir man mest irriterad...

Linda K sa...

mari: den kanske konstaterar vad man redan vet?

Anna sa...

hihi din man låter väldigt lik mig :) - jag kan komma på mig själv med: ska jag lyfta på locket till tvättunnan- nej det verkar jobbigt, och så lägger jag den ovanpå. det verkar tyvärr obotligt.

Linda K sa...

anna: du har visst ett manligt drag där ;D

Peter sa...

Jag ger dig the silent treatment efter detta generaliserande påhopp. Mycket arg är jag!

Linda K sa...

peter: endast den skyldige far ut i vredesmod! ...eller nåt sånt. krma på dig ;P