lördag, augusti 9

Släpp snoppen

Sonen har gått från att knappt våga peta på sina egna genitalier till att ha handen där jämt.

- Kliar det? har vi frågat.
- Nej det är bara skönt, svarar han.

Ibland går det till överdrift. Det är en ständigt pillande.

- Låt den vara! försöker jag, du kan inte pilla med snorren hela tiden.
- Inte så det syns, lägger maken till.

Jaha, där fick jag lära mig nåt nytt om den manliga befolkningen igen. Ni pillar konstant, men döljer det åtminstone ibland rätt bra.

12 kommentarer:

Solrosfrö sa...

Vår, numera åttaåring, kom som treåring traskande på stranden en solig sommardag med värsta ståfräsen och utbrast stolt: Jag har hårdat den! Jag tappade hakan och bad maken sätta på honom badbyxorna... Lite väl tidigt var hans kommentar. Voj voj!

Anonym sa...

Klart man ska pilla. det är ju skönt o sällan nån gör det åt oss. =)

Linda K sa...

jessika: HA HA HA!

johan: på så sätt ;)

ananym: tack men nej tack.

Anonym sa...

Vi brukar säga till våra barn (oavsett kön)när det blir för mycket pill och pet att de ska "spara på snoppen/snippan". Då tänker vi att de får lära sig att det där är nå't man ska vara rädd om och inte 'slösa med'.. För oss verkar det funka bra. Ha det gott - igelkott

Camilla sa...

:D vi har samma "problem". så fort blöjan är av är handen där...*suck*

tant t sa...

"Om du pillar fööör mycket kommer den att ramla av till slut" brukar jag säga (inte helt pedagogiskt kanske :) Som svar får jag: Kolla vad stooor den är! :D

Linda K sa...

nadia: här hjälper inget, varken bus eller hot. han är där och pillar :P

camilla: vad göra, det är ju lite gulligt också :)

tant t: ha ha! jamen visst. mamma varför står snoppen upp? eh...

Anonym sa...

Här får man pilla. Fast man får gå in på sitt rum och göra det.

Linda K sa...

anonym: klart man får pilla. men kanske inte hela tiden, och helst inte naken bland folk på stranden :)

Anonym sa...

Barnmorskan säger: Självklart skall man som barn få upptäcka sitt kön. Det finns inget skämmigt med det. Speciellt flickor behöver utforska sig. Skuld och skambelägg inte barnen när de petar och pillar. Blir det för mycket petande o pillande inför publik kan man hänvisa till att "sånt gör man för sig själv". Visa gärna flickorna m en spegel hur de ser ut. Bra hjälp inför sexdebut samt barnafödande. Ibland blir jag mörkrädd när jag tänker på alla tjejer som aldrig vågat röra sig själva "där nere" eller tittat efter hur de ser ut. Att barn petar och pillar så är helt normalt och jättesunt. Det tillhör. Precis som att provsmaka palsternacks puré!! ;D

Linda K sa...

ingela: ha ha ha, givetvis ska man få pilla. men som du säger, lite för sig själv. inte jämt jämt jämt och inför publik, tycker vi :)

Anonym sa...

Linda K: Nej. Se svaret ovan dig. :)