fredag, augusti 8

Bär mig

Har ni tänkt på en sak? När man ser foton i tidningar på kändisar på stan har dom alltid följande i händerna:

  • en pappersmugg med kaffe

  • en mobil

  • bilnycklar

  • eventuellt en liten hund
Dricker dom verkligen kaffe hela tiden, eller är det för att det ser ball ut? Och mobilen och nycklarna, varför? Dom har alltid nån vurstingmärkesväska i armvecket också, ryms inte grejerna i den? Shit nån kan ju ringa mig precis när som helst, bäst att hålla i telefonen.

Jag tänker mina djupaste tankar på fredagkvällar.



14 kommentarer:

Minna sa...

Bär man på nånting är man inte ensam. Liksom lite mera skyddad...
Det är som rökare - en rökare är aldrig ensam när han har sin cigg!

Linda K sa...

minna: det förstås. utan väska känner jag mig naken.

Jag är nästan som du sa...

Eller så bär dom sina barn lite nonchigt på ena höften. Får kändisbarn aldrig gå själva?

Petra sa...

Det där med kaffet har jag också tänkt på och blivit avundsjuk.

Elin sa...

jag tror att de förvarar hund mobil och nycklar i muggen. för så mycket kaffe kan ingen dricka.

Frank&Rémy sa...

Äntligen en lite mognare blogg o läsvärd blogg!

Anonym sa...

Jag har också funderat på det där med kaffet. Fast det är väl knappt "kaffe" i de där kopparna. Bara något med lite kaffesmak eller nått.

...men vad vet jag om det förresten.

Anonym sa...

ja, varför har de hundra grejor i handen liksom? Det har jag faktiskt tänkt på, jag med :)

Linda K sa...

agneta: inte förrän dom kan bära sitt kaffe själva :)

petra: ha ha, men vad hindrar dig?

elin: tänkvärt.

frank: nu får du hitta en ny kul mening att använda, den här har du redan skrivit här.

linda: kanske bara skum?

hedgehog: en kändisgrej :P

Anonym sa...

då ska jag genast börja med det!

Petra sa...

Att det inte finns så många kaffetake-awayställen på min väg till jobbet, eller nåt ;)

Linda K sa...

hedgehog: oii oii :D

Anonym sa...

Det finns ju väldigt många kaffe take away ställen med gott kaffe i deras miljö, och är man kändis och paparazzin lägrar så kanske man inte vill direkt sätta sig ner och ta en kaffe, och när paparazzin dyker upp är dem på väg till bilen liksom. Inte så konstigt.

Linda K sa...

anonym: så klokt tänkt :)