tisdag, maj 13

Vilken kul kis!

Jag älskar Minna för att hon har det här "receptet" i sin receptbok. Nu även jag!

Jimmy Janssons falukorvsmacka

Grilla falukorven och köp alla tillbehör så var och en får ladda sin egen favorit. Ingredienserna köper du på macken eller snabbköpet, glöm inte engångsgrillen.

Skiva upp ½ falukorv och grilla på engångsgrillen. Födela korven på 4 skivor polarkaka och servera med bostongurka, räksallad, rostad lök eller ketchup och senap. Eller alltihop på en gång. Pucko smakar bra till!

14 kommentarer:

Minna sa...

hahah, jag ska scanna in orgibnalbilden åt dig! När han sitter med en liten engångsgrill...

favoriten är ju: "köper du på macken" och "Pucko smakar bra till"

Linda K sa...

minna: pöliiiise! :D

Miah sa...

ÅH, så det är sånt han sysslar med nu. Undrade nästan vart han tagit vägen, tänkte han kanske är hemmapappa på heltid numera :D

Miah sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

oahahahahahaha - men seriöst, kan man ha festis till eller förstör man receptet då?

Annie - PD sa...

Haha, har för mig att jag sett det där på TV, urbra recept :D

Linda K sa...

miah: tillika kock :D

hedgehog: det är ju inte lika vågat som pucko, men det går säkert.

annia: ha ha ha! han är alltså seriös :D

Anonym sa...

Hmm, vågar man? Jo för tusan... Jag är sån mattidnings- och kokboks-nörd så jag kommer t.o.m. ihåg när han avslöjade sitt fantastiska recept ;). Det var i ICA:s Buffétidning för ett par somrar sen. I samma nummer fanns även Christer Sjögrens potatissallad :D.

Linda K sa...

laura: vad dom busar till det på ica :P

Solrosfrö sa...

En Hagförsings variant på Big Mac, helt enkelt!

Anonym sa...

Dottern var smått galen i denna pöjk
för ett par årsedan.

ewac

Linda K sa...

jessika: aha på så sätt!

ewac: den ungdomen den ungdomen... :)

Vera sa...

Riktig GI-mat alltså ;D

Linda K sa...

vera: jaså är det sånt man ska äta då ;D