torsdag, maj 8

IQ badboll

Jag är inte bara värdelös i köket, jag suger i geografi också. Här yppar jag nu rakryggat sanningen:

Mailade angående ett plagg jag beställt (vita jeans vita jeans vita jeans) men som inte kommit. Fick svar att de skulle skickas från Helsingborg till mig.

Och det är här det slår slint i huvudet på mig. När plagget efter en vecka fortfarande inte dykt upp en vecka senare mailar jag igen:

Jag beställde ett par vita jeans för några veckor sedan. De skulle tydligen skickas från Finland, men jag har fortfarande inte fått dom. Kommit bort på vägen?

Idag fick jag svar:

... anledningen till att de dröjt är att de var på vårt lager i Helsingborg (inte Helsingfors i Finland ;-) och det tog ett tag att få hit dem.

Jag rodnar upp till hårfästet. Och ni som trodde jag var en intelligent bibliotekarie.

18 kommentarer:

Borsökna Östergård sa...

Skönt. Jag är inte värst alltså... Har du spelat RISK, världsstrategispelet? Ja, du hajjar att det kan bli piiiinsamt.

Linda K sa...

ankiefontän: såna spel är inte för mig :*)

Anonym sa...

Och du E R K Ä N N E R det i bloggen med... Jag är imponerad av din ärlighet... :-) Jag skulle känna mig pinsam i ensamhet...

Anonym sa...

Hahaha... som fd helsingborgare väljer jag att gissa på amningsamnesi - för naturligtvis vet du i vanliga fall exakt var Hbg ligger. :)

Anonym sa...

oahahahahahahahahahahahaha - I just love you :)

Anna ser dej sa...

Hohohohoho! Det var modigt att berätta det här för oss:D

Anonym sa...

Hbg - det är ju mina hemtrakter det, var det Levis???? Vilken firma har sit lager/HK i Hbg???
:)
Kramen!

Linda K sa...

kojja: jag kunde int ehålla inne med det :S

sexy lexy: jag tror jag läste slarvigt, men ändå, en främling.

hedgehog: :*)

anan ser dej: ja ghar inga hemligheter för er! *korsar fingrarna lite*

skåneanna: mint&vintage!

Anonym sa...

Ja justja, dom har ju butik där med! (har aldrig varit in dock, dom ser så dryyyyyga ut.... inte lika dryga på nätet kanske?

Linda K sa...

skåneanna: nä mycket trevliga på nätet!

Anonym sa...

Ha, ha, ha tack för dagens skratt! /Jenny

Enannan sa...

Jag är så tacksam att du delar med dig! Det slår faktiskt mina synnerligen bristfälliga geografikunskaper.

Tjing

Anonym sa...

Haha! Men de kanske öppnar en butik även där, nu efter ditt tips ;-)?

Å andra sidan är jag inte så värst på geografi själv heller. Lund ligger inte typ i Gävle-trakten...

Linda K sa...

jenny: så lite så :P

enannan: då är jag bäst sämst :D

mrs j: nä lund ligger i dalarna!

Viveca sa...

En Helsingborgare fnissar lite och samtidigt konstaterar att många stockholmare inte kan mkt utanför Stockholm ;).

Viveca sa...

Ps. Skåneanna: de är jättetrevliga på mint&vintage, kila in nästa gång du går förbi. Supermysig butik!!

malla sa...

Jag förstår dig helt - Helsingborg, Helsingfors och Helsingör liksom - är det underligt att man blandar ihop dem? Och vem var denne Helsing egentligen?? ;)Verkar ju ha varit lite överallt!

Linda K sa...

viveca: jag vill till mitt försvar igen hävda att jag läste slarvigt snarare än inte vet att h-borg ligger i sverige :P

malla: en sån som spred ungar omkring sig överallt, en sol- och vårare!