onsdag, maj 7

Amen

Jag kontaktade just en präst. Nu får det vara slut på mitt syndiga leverne! Ha ha, men nej. Det gäller såklart dop. Dotterns. I sommar. Man ska väl vara ute i god tid. Prästen som döpte sonen var jättebra, HONOM SKA VI HA!

Blir lite imponerad av mig själv. När sonen var pytte hade jag en anteckningsbok som jag måste ha skrivit ner typ allt i. Där finns telefonnummer, listor av olika slag, inbjudningskort, ja helt enkelt en massa bra-å-ha-anteckningar. Även prällens namn och e-post. Den kommer in handy nu.

Linda, ibland är du så himla bra! Och du också, en jesus!

12 kommentarer:

Anonym sa...

oj va duktigt av dej - både att boka tid i så god tid & att ha en såndär bok :) Ha det PiM

Glamourbibliotekaren sa...

En jesus!

Anonym sa...

Du är himla bra! Men - var är fingerspitzengefühl-länken? Jag läser alltid dej och alltid fingerspitz och jag brukar börja med dej och sen klicka vidare till fingerspitz via din eminenta blogglista, men si det var svårt i dag.

Linda K sa...

pim: ja och ändå var han rät tuppbokad. får se om vi hugger honom eller nån annan :)

glamourbibliotekaren: that´s my man :D

anna: oj har jag plockat bort den? rensade några inaktuella, men den skulle varit kvar. får åtgärda!

Anonym sa...

ha ha - skrattade gott åt bildtexten "Inte vår präst, men en kompis till honom" :). Lycka till med dopet!

Linda K sa...

kicki: tack :D

Anonym sa...

När vi bokade präst för vårt dop lät de som levande frågetecken när jag sa att vi ville ha dopet hemma. Till sist hittade jag vår präst som var helt underbar och van vid vigslar och dop på andra ställen än i kyrkan. Blev en jättefin stund och med passande bakgrund, nämligen julkrubban då det var trettondagen.

Anonym sa...

fadern, dottern och den helige prästen - så har man det perfekta dopet. Och mamman såklart :)

Frida sa...

Så härligt duktig du är. Våra barn lever i synd än så länge, vi ska inte döpa dem. Bra tycker vissa, dåligt tycker andra. Vi tycker de får välja religion själva.

Linda K sa...

marie: klart man sk aha dopet där man vill. hemma låter jättemysigt. jag är döpt hemma hos farmor. för tilde blir det kyrkan :)

hedgehog: helig helig...

frida: absolut, håller med dig. jag är döpt och tycker mer att det är en fin tradition än något religiöst. när ungarna blir större får dom såklart välja om dom vill gå vidare med "kyrkgrejer".

Anna ser dej sa...

Oh mi god! Du är ju en wonderwoman. För det är ju helt fantastiskt bra, det där med anteckningsboken. En sån måste jag skaffa mig! (Fast jag misstänker att min kommer ligga dammig i någon hög och bara antecknad på 3 sidor trots att det gått flera år...) Så nu till kuggfrågan: Hur kommer man ihåg att man ska skriva i den? :D

Linda K sa...

anna ser dej: jag blev faktiskt impad av mig själv :D fast jag är ju en sån där pysselmänniska, det kommer ganska naturligt till mig :)