måndag, april 20

Hal som en ål

Mycket riktigt hittade jag en sån där underklänning på Twilfit. I kassan sa (den jättetrevliga) tjejen när hon höll upp det beiga slinket:

- Usch ja, det är ju ett nödvändigt ont det här...
- Va? Jag tycker den är jättehärlig att slinka runt i.
- Eh jaha jo, det är klart.. under en tunika är den perfekt.

Under en tunika? Under en tunika? Vem har underklänning under tunikor? Vem har tunikor? Jag ska ha min under klänningar. Och åla runt i hemma i sängen för att efterlikna Meg Ryan.

Men det sa jag ju inte till Twilfit-kvinnan.

(Lägg gärna märke till mina betoningar.)

5 kommentarer:

Linda sa...

Tunika är en försvenskning av det latinska tunica och avser ett relativt enkelt profant eller liturgiskt livplagg.
1. Den profana tunikan användes främst av romerska män, oftast utan benplagg. Begreppet levde vidare i medeltidslatinet och motsvarade i svenskt språkbruk då närmast en kjortel.


ge det till henne.
nuförtiden kallas väl allt för klänning. även om det knappt ens täcker rumpan.

Linda K sa...

linda: ah! jag skulel ha sagt till henne att jag ska ha den till min skjortel :P

Ulrika sa...

meh, vilken kass säljare! sånt säger man ju inte till kunder! vi säljer under-/bastoppar i butiken där jag extrajobbar, de kränger man ju alltid av med ett glatt "visst är det härligt o vara fin under" eller "sånt här är vardagslyx" eller liknande...

Missy sa...

MOAHAHAHA! Roligt ju ;-)

Linda K sa...

ulrika: hon försökte nog bara vara vänligt pratigt, men det blev ju lite dumt ;)

skåneanna: hon var ... *host* rätt stor, kanske inte gillade sliskiga saker därför ;)

missy: :D