onsdag, april 29

Göra i helgen

Jag jobbar inte i morgon. Gör ni? Har vilda planer för denna långa helg. Om jag hinner med en bråkdel av allt får jag vara nöjd.

Den där förbannade j***la skit-byggare-Bob kommer såklart inte att bli klar med klädkammarinredningen idag heller, men jag tror ändå jag ska ta tag i en del rensning. Bloppigt värre.

Och så ska jag:

  • fira valborg med vänner
  • fika med vänner
  • jaga barnen över gräsmattan
  • hälsa på farmor
  • kasta saker i källaren
  • INTE äta så mycket onyttigheter (har fortfarande inte hämtat mig efter påsk)
  • läsa klart min bok

UPDATE: när jag skriver kasta saker i källaren menar jag inte att föremål ska flyga mellan pannrum och tvättstuga, snarare ska sakerna kastas ut.

12 kommentarer:

a n k i e f o n t ä n sa...

Måste du inte bloppan EN MASSA jättefina saker också? Tänk på oss som ingen lust att gå på NK har. Ha en riktigt härlig valborg!

hedgehog-sara sa...

Jag ska göra som du - fast jag ska inte jaga barnen och inte hälsa på farmor. annars är det same same :)

Annie - PD sa...

Det blir allt lite jobb imorgon... Förra veckan lättja i Nice ska betalas tillbaka ;)

Linda K sa...

ankiefontän: jo det riskerar att bli en del fina saker eftersom mitt andra namn är feng shui! tack detsamma :D

hedgehog: jo jaga barnen lite! var lite krejsy var lite pinsam :D

annie: ja du har haft ditt ;D

Pia Wester sa...

Inte heller kasta NER saker i källaren alltså?

hedgehog-sara sa...

Pinsam vore jag om jag nattvandrade på Valborg - i området där vi bor ;)

Minna sa...

Jag ska grilla hos Inte måla där, jag ska fira min fölsemamma och så ska jag färga håret, fixa i växthuset och... ja... maila med dig kanske...

Att ha det gott sa...

Hoppas att du får en trevlig Valborg

Pernilla sa...

Jag är också ledig. Underbart!

Linda K sa...

ffp: ut ut ut!

hedgehog: pinsamhet är den vuxnes lott.

minna: inte kanske, du SKA!

att ah det gott: tack detsamma :)

pernilla: jiho!

Anonym sa...

Jag ska vara ledig med alla barnen, grilla med gäster, rensa, rensa, rensa både inne och i trädgården, gå på kosläpp i Vallentuna och drömma om att du bloppar din smålandskasse (och om du hajjade (hur stavar man till det?) hinten så har jag första tjing ;-) )

BTW - nu när jag plöjt alla SATC-avsnitt i ett måste jag få ställa frågan: varför kör SJP med synliga BH:ar under alla kläder, även "galablåsorna"? Har jag missat något stort trendigt här när jag snarare försöker dölja mina?

//Sara

Linda K sa...

sara: skulle så vara fallet har du första :) ja varför? hur som helst ser det ju cool ut på henne, eller hur!