måndag, september 29

Sån var jag jag aaaldrig som liten

Sonen ligger utsträckt på golvet och gnäller: jag vill ha en bulle jag vill ha en bulle jag vill ha en bulle jag vill ha en bulle jag vill ha en bulle...

Han kan hålla på hur länge som helst. Han kan driva sina föräldrar till vansinne. Eller sin förälder, för han tenderar att ständigt vända sig till mig med sina krav. Han är så trött att han ser i kors. Men mantra jag vill ha en bulle jag vill, det orkar han.

Om jag ställer honom på balkongen en stund?

16 kommentarer:

Anonym sa...

hehe, min syrras äldsta gick ut på balkongen en gång när han var jättearg, slog igen dörren och började skrika: Släpp in mig, jag vill inte vara på balkongen, hjälp, släpp in mig!!
Han var typ 3-4 år då ;)

Linda K sa...

hedgehog: HA HA HA! :D

Var dags glimtarn sa...

Kanske ger grannen honom då? Så det blir tyst menar jag ;)

Var dags glimtarn sa...

Alltså en bulle :) (om sonen har tur och grannen bor nära)

Linda sa...

frisk luft - bra för ungar! :D

Linda K sa...

var dags glimtarn: kanske det... :P

linda: he he :)

Anonym sa...

En kompis gjorde samma sak som Carl, hennes hippemamma la sig bredvid henne och skrek: Jag vill ha en ny cykel! (Du kan ju skrika efter en Mabel..?) ;)

Camilla sa...

hahaha sigge är exakt likadan. han tjatar hål i huvudet på mig. idag har det varit tjat om både kaka, glass och godis.

PGW sa...

Klart man vill ha en bulle, jag förstår hans cravings fullständigt! Skicka hit kotten ska vi ha bullfest!

Linda K sa...

anna krimskrams: god idé! :D

camilla: man blir ju lite tokig...

tpgw: ni skulle må då! :D

Anonym sa...

Frisk luft dör vi inte av!

Linda K sa...

amanda: men det är kallt, bara ett tomt hot :D

Anonym sa...

Här är det inga tomma hot, här ställer vi ut gapande ungar...

/Kojja

Linda K sa...

kojja: ja man ska väl göra osm amn säger ;)

Pia Wester sa...

Så ung och redan sockerberoende ;-)

Linda K sa...

ffp: det ska börjas i tid! :D