tisdag, september 30

Linda K, bibliotekarie

Det följer med en bilaga med senaste Femina. "Ditt nya mode på jobbet!" En del najsa outfits. Och en bibliotekarie! Då får jag ju genast jobbkänningar. Så jag gör en sån intervju som finns i tidningen med mig själv. Fast bilden är på den andra bibliotekarien.

HUR KLÄR DU DIG PÅ JOBBET?
Väldigt blandat. Ibland baggy jeans och tisha, ibland kostym. Det är det som är det roliga, att variera sig och blanda vilt.

ÄR DU ROAD AV MODE?
Jag är grymt road av mode. Inspireras till höger och vänster av tidingar, människor, bloggar... och försöker komponera ihop min egen personliga stil.

HUR KLÄR DU DIG TILL FEST?
Nu blir det inte jätteofta. Men så här. Eller så här kanske. Ibland så här. Och så här.

BÄSTA KÖP?
Oj vad svårt, kan inte välja ett. Det är ju kombination av flera plagg som gör en outfit lyckad.Jag säger Bruno!

SÄMSTA KÖP?
En massa kassa strumpbyxor som kliar, sitter för löst och åker ner.

VAD I DIN GARDEROB KLARAR DU DIG INTE UTAN?
Jag klarade mig utan mina jeans under graviditeten, men det var tufft! Jag älskar mina jeans!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänkte på dig när jag läste bilagan - tänkte på hur mycket mer inspirerad jag blir av din blogg än av 100 modebilagor :)

Linda K sa...

annicab: åh vad kul att höra, tack :D

Anonym sa...

Hur många koppar kaffe dricker du om dagen då jag tror att du ammar din flicka.

Linda K sa...

anonym: ja jag ammar. det varierar, ibland två, ibland tre. hurså? :)

Solrosfrö sa...

Du är en sann inspirationskälla Linda! Jag är beroende av dina dagens ;D

Anonym sa...

Jag har tittat in i din garderobsdagbok lite då och då. Och du har just stil. Känsla för vad som passar dig trots att du har "it-plagg" såsom dagmarkjolen exempelvis. Rock on;-)

Linda K sa...

fröet: men tack!

bina: tack, vad roligt at höra!

Camilla sa...

alla dessa j-a strumpbyxor som hasar ner. jag blir galen. köpte ett par för några dar sen och gick ändå upp en storlek, men de hasar iaf ner. *mutter*

Linda K sa...

camilla: skitstrumpor! fast jag har hittat bra. vogue och lindex eco!

Anonym sa...

Àh tack! Nu blev jag pàmind att maila Allers, min oktober Femina har inte kommit i brevlàdan.

Linda K sa...

cupen: rätt ska va rätt!