tisdag, februari 20

Funkare?

Jag är rätt dålig på att hålla ordning på mina mail. Såna man inte vill slänga utan ha koll på under en tid, i väntan på nåt. Om dom bara får ligga bland alla andra glömms dom bort. Då hjälper det inte alltid att gnola Det som göms i snö kommer upp i tö, pling pling...

Jag har ungefär hundratusen mappar (nej naturligtvis inte, men efftekten gott folk, effekten!) i min mail. Kände att om jag ska ha en hålla-koll-på-mapp som jag minns att kolla regelbudnet måste den ligga rätt högt upp i listan. Kolla av skulle inte funka alls. Fick bli en variant. Nu får vi se hur det går.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Haha ha!
En sån mapp har jag också nu :)

Glamourbibliotekaren sa...

Äh-äh-äääähhh!

Minna sa...

vad har du i APA-mappen? Nåt kul? :D

Linda K sa...

jenny: vi får hoppas att dom funkar! :D

glamourbibliotekarien: Äh-äh-äääähhh! :D

minna: herr nilsson :D

Anonym sa...

Jag döper mina viktiga "måste ha långt upp i listan mappar" till 1., 2. osv.

Anonym sa...

Amen gu va smart!
Sån ska jag också fixa!

Shadow sa...

Bra idé! Typ en “don't-forget-me-folder”. Ska fixa en sådan jag med.

Anonym sa...

Men cheezus kvinna, du HAR ju verkligen hundratusenåenhalv mapp, åtminstone att döma av det lilla vi sett ; )

Jag har en bra-å-ha-mapp som funkar kanon. Men sen gör jag helt enkelt så att jag tar bort och flyttar över mailen så att de mail som faktiskt ligger kvar i min inkorg är de som kräver någon form av åtgärd eller liknande från mig. Funka finfint!

Linda K sa...

fru hjelm: ja det är ju smart, med siffror.

sophie: visst är jag brajt ;D

shadow: dom-som-har-en-don´t-forget-me-mapp-klubben? :)

jezz: jag har en bunt. mmm, men det blir ändå kaotiskt för mig... dålig diciplin? :S

Anna sa...

jag har försökt med mappar i åratal - and it aint workin for me. Nu har jag windowsdesktopsearch istället och livet har förbättrats ca 5%. Och en väldigt stor inkorg...

Shadow sa...

Hehe, kanske kan ha ett utbyte av mappar...?

Linda K sa...

anna: låter...sådär :S

shadow: utsökt intressant ;D

Anonym sa...

Haha - nej helt ärligt så är det otroligt mycket bättre och tidsbesparande! :) Jag säger som google mail: search - dont sort!

Linda K sa...

anan: är det nåt man laddar hem eller hur funkare? datorkunnig badboll här...

Anna sa...

jepp - vår it-chef tyckte jag kunde ta denna http://www.microsoft.com/windows/desktopsearch/default.mspx


google har också en desktopsearch som flera hos oss använder

http://desktop.google.com/

Linda K sa...

anna: schyrre! ska jag också testa :)