söndag, februari 18

Dress me up

Min jobbkollega Sicilia är alltid en källa till inspiration. Hon är liten och smal och ser prima ut i allt, och när jag skådade den här kunde jag inte låta bli att härmapa henne. Fjorton storlekar större såklart, en främlig*. Fantastiskt gullig klänning med jeanstygslook, hälften bomull hälften linne. Den kommer med ett skärp, men jag kommer att köra A-linjelooken med min. Har sytt upp den också, annars hade det varit snudd på städrocksvarning. Som alla andra kikade jag tidigare på den här och den här, och Indiska känns som ett prima alternativ.







* bryr mig inte om att skriva ut "män ändå", går direkt på främlingen.

13 kommentarer:

Glamourbibliotekaren sa...

Nice! Den minner jo faktisk litt om denne fra Marc Jacobs som jeg gjerne skulle hatt.

Anonym sa...

Den är jättefin! Är det "Constantine" á 299:-?

Anonym sa...

Ahh, den har jag också ögonen på.

Anonym sa...

Jag har också gått och fingrat på den där klänningen flera gånger. tills jag provade den och insåg att det ser ut som en städrock, iaf på mig.

Linda K sa...

glamourbibliotekarien: ja faktiskt. jag kör budgetvarianten igen :)

anneca: vet inte riktigt vad den heter men priset stämmer :)

mel e: inte tokig alls :)

åsa på åsen: på mig med, därför sydde jag upp den! :)

Anonym sa...

Åh nu blir jag sugen på en jeansklänning också!

Anonym sa...

ursäkta ursäkta "14 storlekar större såklart" du är ungefär så smal du kan bli utan att se ranglig ut - och du ser ut att vara lika smal som tjejen du länkade till....

vad har du för speglar hemma? det ska vara plant glas, dom med bucklor i glaset rekommenderas inte...
;)
du är jättefin!
och smal!!!

Anonym sa...

Provade den i helgen... Med skärpet. Kom inte ens på tanken att man kunde köra utan. Eller att man kunde sy upp den... Damn! Får kanske ta en koll till. :)

Linda sa...

Jag köpte den, provade hemma, blev besviken. Jättefin framifrån, men från sidan såg jag ut som en anka :( Du är förstås skitsnygg i den och jag är inte aaaaalls avundsjuk, nej nej ;)

Linda K sa...

ann: inte tokig alls!

anna: ok jag överdrev lite, två storlekar :P tack vad gullig du är!

jonna: ja med skärp funka inge bra på mig. tänk bort 15-20 cm från ursprungslängden :)

linda: jag ser nog också ut som en anka från sidan då, men jag gillar den. kommer nog att vara jätteskön i sommar!

Anonym sa...

Jättefin. Jag är ju lite efter er storstadsfashonistas - så jag har precis köpt den grå HM-klänningen i merlinoull. Fast den har fått hänga i garderoben, skulle använts förra veckan. Men när maken bestört kommenterar att man "ser ut som Cindy Peters, skall den bara hänga sådär utan skärp - allvarligt talat du ser skitfet ut och det är du ju inte egentligen" ja, då blir man tveksam eller nåt. Köpt i Malmö av alla ställen, så jag kan inte byta. Men kanske med min korta svarta skinnjacka på - det borde funka :)

Linda K sa...

annicab: den är ju jättefin den klänningen! för gudss kull inget skärp till :O skit i maken, min fattar inte heller hälften av det jag tar på mig.

hanna sa...

Åh. Jag köpte igår, men har inte provat alls. Hoppas att den inte ser helt galen ut på mig då - är ju långt ifrån pinnsmal :)