söndag, september 2

Mitt ryck håller i sig

Min rensa-och-röja-dille fortsätter. Igår gick jag loss på vinden och tvingade maken att välja bort ett antal väskor (allt från jättetrunkar till datorväskor till reklamryggsäckar till fåniga små tygpåsar). Det sker inte smärtfritt ska ni veta. Vid ett tillfälle utbrast han: Varför vill du ta ifrån mig min barndom!?

Nu är vi åtminstone tio väskor fattigare och de som är kvar ligger inte huller om buller utan är strukturerade. Struktureeeerade. Vilket vackert ord. Idag funderar jag på att gå loss på skor och stövlar!

5 kommentarer:

mis(s)match sa...

Ordning och redo. Det känns alltid bra, även om övriga familjemedlemmar ibland protesterar.

Linda sa...

Fasen vad skönt det är att rensa! I alla fall efteråt;)

Unknown sa...

mis(s)match: ja nån måste ju ta befäl!

linda: under tiden också, tycker jag :D

Jessica E sa...

Det är så skönt att rensa!! Min make är en riktig ekorre som har tvånssyndrom runt att slänga och rensa...Nu smygrensar jag när han inte är hemma annars skulle vi drunkna i bra-ha saker, tidningar-han aldrig kommer läsa etc. Just nu har vi 4 datorer hemma från hans jobb som "bara" ska tömmas innan de ska doneras till släkt och vänner...De har legat där i 3 år..It ain´t gonna happen..Har du några tips hur man ska göra?!

Unknown sa...

jessica e: jag är hård men rättvis. sälj, släng eller ge bort och gör det nu, annars... och så kan man hota med något som känns ;)