onsdag, september 19

Bara i hissen

Jag stod i hissen på jobbet när det klev in en man. Jag sa nåt sånt-där-som-man-säger när någon kliver in i en hiss som man redan står i. Vilket besvarades med ett leende. Jag fick intrycket på att han hade tänkt åka neråt, och jag var på väg uppåt så jag klämde i med Jaha nu får du visst åka med upp först. Han bara fortsatte att le men sa inget. Nu började jag fundera om han kanske inte pratade svenska men istället för att påpeka det bara log? Jag hade ju kunnat ställa en fråga för att testa, men det kändes lite too much. Så jag log tillbaka och tittade på klockan-lite-sådär-som-man-gör-i-brist-på-annat-ni-vet. När vi kom till mitt våningsplan klev han också av, och då hade det varit lämpligt att skoja till det med ett Jaså du skulle också hit? (huruvida det är skojigt att säga så kan vi diskutera in i minsta detalj i ett annat inlägg i en avlägsen framtid) men jag kände mig fortfarande osäker på vilket språk jag skulle använda (ah, I see you´re getting off here too!) så jag fortsatte bara att le. Vilket kanske var helt i onödan eftersom han klev av efter mig och därför inte såg mitt ansikte. Undrar om han i sin tur a) log, b) himlade med ögonen, c) gjorde jag-kräks-minen eller d) grunnade på något forskarproblem och över huvud taget inte noterade min närvaro. Och! Vilket språk gjorde han det på?!

3 kommentarer:

Sandra sa...

Han kanske är döv...

Anonym sa...

Det hade varit väldigt kul om du sagt getting off here.... *fnissar*

Linda K sa...

sandra: möjligt.

anonym: ;)