onsdag, september 26

Nostalgi

Det var marknad i eftermiddags på skolgården. Den årligt återkommande. Tyvärr i regn, men vi hann ändå kasta boll på burkar, äta popcorn och korv med bröd, köpa med oss chokladbollar, matbröd och loppisfynd hem. Förutom att dottern var smart och köpte sig ett paraply fick vi med oss ett par DVD-filmer hem. Bland annat klassikern Bernard och Bianca!

Milda Matilda vad jag älskade den filmen när jag var liten. Såg den på bio (googlade just, den är från 1977!!!), hade den som bok och band. Kärlek. Och nu kollar mina barn på den. Jag också. Kommer ihåg i princip hela filmen. Den är inte speciellt avancerat tecknad. Men naggande god.


8 kommentarer:

Malin sa...

Jag mins Evinrude!

Unknown sa...

malin: ja! den surrande lilla som blir alldeles slut och ligger där på sitt blad och flämtar!

Malin sa...

Som heter som båtmotorerna :-)
http://www.evinrude.com/

Unknown sa...

malin: aha, det har jag aldrig fattat.

Jessica E sa...

Jag bara gråter när mina barn tittar på den för jag tycker det är så vansinnigt sorgligt med lilla Penny som tror att ingen vill ha henne...Älskade den också som barn :-)

Unknown sa...

jessica: åh en till gråterska. välkommen i gänget :)

Sara sa...

ÄLSKA den filmen, måste se den igen!

Unknown sa...

sara: ja ja ja!