måndag, november 1

Shit jag är utmanad

Jag har sett det. Förundrats, förfasats och imponerats. Och nu har jag personligen blivit utmanad av Alexandra.

Klädutmaningen 2.0. - bra för miljön, plånboken och den egna kreativiteten.  Följande gäller:
  1. Inte köpa något nytt.
  2. Gräva sig djupare in i garderoben.
  3. Använda alla kläder minst en gång.
  4. Undvika de nyköpa kläderna.
  5. Om man absolut behöver något nytt ska man först se om man kan låna, byta eller köpa begagnat.
Viktigast av allt är att det ska vara kul, inte tvingande! Man kan alltså själv bestämma hur länge man vill hålla på, alla behöver inte vara lika hardcore som mig som har helt köpstopp tills jag använt vartenda plagg, inkl min bröllopsklänning, i min garderob!


Hoppas att du nappar på idéen!

Jag nappar! Ska verkligen göra mitt bästa. Undantaget kan vara att jag emellanåt måste använda de nyinköpta kläderna (annars gråter dom). Får se hur länge jag pallar, men målet är att arbeta mig igenom klädkammaren. Sweet lord...

Ursäkta, nu ska jag gå och leta fram morgondagens outfit.

9 kommentarer:

Sura tanten sa...

Fy sjutton, vilken bra utmaning! Jag ska börja gräva i garderoben redan imorgon.

Linda K sa...

sura tanten: !

Alex sa...

Men yes! Det ska bli väldigt kul att följa utvecklingen här på bloggen!

Gå gärna med i Klädutmaningen på facebook också! Man behöver inte vara med för att klicka gilla!

Sara sa...

jag är på, försöker tänka på det och faktiskt använda det jag har. eller köpa på Tradera om nöden blir för stor ;)

Vesnas vardag sa...

låter jobbigt men bra...jag testar. Drar delar av din text. Lycka till. :)

Linda K sa...

amo: oj, jag och facebook.... ;)

hedgehog: hej hopp!

vv: dito :)

Katta Kvack sa...

Välkommen med i gänget :)

Pernilla/ekoenkelt sa...

Ska bli spännande att följa dig i klädutmaningen! (och hela bloggen för den delen, en ny favvo vill jag lova!) =)

Linda K sa...

katta kvack: säg att du också tar små snedsteg? :)

pernilla: vad kul att höra, tack! :)