onsdag, november 17

Whatever, jag ska sova på hotell

Jo men nu kom jag på vad jag tänkte skriva om. Att maken hånar mig för att jag säger internat om det han kallar konferens. Alltså åka någonstans med en grupp från jobbet, arbeta, sova över, arbeta lite till och ha trevligt. Forskarna på mitt jobb åker på internat. Då gör väl jag typ det också?

- Det låter som en kvarleva från skoltiden, menar min besserwisser-man.
- Vadå, sånt gjorde man väl inte då? svarar jag.
- Det heter konferens.
- Bara om man har slips och kostym på sig.
- Va?
-  Jag ska på internat.

3 kommentarer:

Garderobenmin sa...

Internat låter mycket trevligare, lite mer engelsk, lite mer lyx. Konferens är tillfället då läskiga saker händer med ens arbetskamrater. Konferens känns kliché. Åk du på internat...och njut av hotellsäng å frulle!

Kajsa sa...

Det verkar vara nån myndighetsgrej, här på min myndighet (som jag har slutat på tralalalala) säger vi också internat. Och så har vi trivseldagar - har ni det också?

Linda K sa...

liten: word!

kajsa: åh, nej men vi har massor av trivsel PÅ internaten :D