söndag, november 14

Kryss?

Jag hör inte alltför sällan folk berätta att dom har varit eller ska åka på mastodontkryssning. En vecka på ett enormt fartyg tillsammans med tusentals andra människor (mest barnfamiljer). Obegränsad tillgång till mat. Otaliga shower. Aktiviteter en masse. Spa och surfmöjligheter, parker, löpbanor, ansiktsmålning, disco...

Det finns ett reportage om denna "Flytande fantasivärld" i dagens SvD. Det kan säkert vara himmelriket för många. Själv skulle jag inte komma på tanken. Att trängas med så många andra fattar jag inte vitsen med. Enligt reportaget går allting dessutom ut på gratisbufféerna. Iuu.

Maken tycker vi ska hyra hur i Italien i sommar. See that´s my opinion of a perfect vacation.

10 kommentarer:

hallinbloggar sa...

Kryssningar är verkligen poppis. Det folk i första hand verkar uppskatta är att få se nya resmål varje dag och bara behöva packa upp sin väska en gång. Jag kan tänka mig att prova på men hyra hus i Italien låter fantastiskt!

Sara sa...

Jag tror att jag skulle uppskatta en sån lyxkryss när jag är pensio. Då kan jag gå med hatt och handväska på däck och drömma om att få dinera med kapten :)

Silje sa...

Leie hus i Italia høres mye bedre ut ja! Drømmer om å leie via www.sitoscana.com selv en gang :)

Librarybeth sa...

Nae, det där med kryss känns inte som Librarybeth. Hyra hus är mer min melodi, har hittills varit flitig hushyrare i France. Italien kvar på listan!

Marie sa...

Har hyrt mysigt hus i Italien två gånger, uppe i de nordtoskanska bergen. Så mysigt.

Nu pratar vi om att vidga våra vyer och våga byta bostad. Inte nästa sommar, men sommaren därpå.

Anonym sa...

Ha,ha jag hade inte en tanke på kryssning innan vi blev bjudna på ett bröllop som var på ett fartyg i Karibien för fem år sedan. Det var jänkar som gifte sig såklart. Jag blev positivt överraskad! Det var inte alls så trångt som jag trodde. Fartyget sväljer ju en hel del. Maten var fantastiskt. Vi åt alltid i den fina matsalen på kvällarna och en och annan buffé till lunchen. Det var formell kväll två-tre gånger på den veckan. Så då fick man klä upp sig till tänderna vilket alltid är trevligt! Veckan var en härlig upplevelse. Hus i Italien låter grymt härligt!

Hälsningar Sara

Vesnas vardag sa...

Kan inte annat än hålla med, kryssningar och båtar över lag är inte min melodi alls. Avskyr kryssningar. Italien låter som ett prima alternativ, tummen upp för det.

Miss Upsey Daisy sa...

Inte min melodi alls.

Garderobenmin sa...

Ooh, Italien. Vi har hyrt en viulla i Toscana två gånger, det allra bästa sättet att semestra på, speciellt om man har barn. Hojta om du vill ha namnet på villan och uthyraren, värsta bästa läget!

Linda K sa...

alla: ja smaken är som baken :)

liten: ja tack gärna! :D