torsdag, november 11

Fluffigt värre

Dottern ska på maskerad på dagis i morgon. Hon valde mellan att vara benrangel och prinsessa. Till slut segrade det senare (ja, hon är i en rosa period) och därför har jag idag införskaffat en krona.

Frågan är om jag inte borde bära den själv? På jobbet, som det anstår en person i min ställning? Jag rönte stor framgång genom att bara vandra korridoren fram helt snabbt nyss. Alternativet skulle ju vara en Darth Vader-mask, en sån med inbyggt flås. Mer respekt där, tänker jag mig.


9 kommentarer:

anna of sweden sa...

Väldigt snajsigt! Fler rosa kronor åt folket!

Kan förresten meddela att jag numera inte kan sätta på Sveriges Radio på datorn utan att studera buffringen. Kommer den att överstiga 100%, kommer den att överstiga 100%, kommer den att ... ;)

Sara sa...

Du kan låna min Vaderkostym - det finns flås och allt men man måste själv säga: I am your father...

Mrs J sa...

Eller varför inte gå som rosa prinsesskelett!? Dottern alltså, inte du. Vår Darth Vader-mask har tyvärr tappat rösten.

Mrs J sa...

Och förresten, måste boktipsa! Barn som gillar star wars och lego gillar den här boken:

http://www.bokus.com/bok/9789163867286/lego-star-wars-bildlexikon-med-minifigur/

Tioåringen fick den i somras, dock på engelska.

Katarina sa...

Oj oj. En rosa period säger du. Vissa kommer aldrig ur sin rosa period.

Har jag hört alltså.

Eva sa...

Jag fick en gång låna min dotters diadem med kattöron. Klädsamt det också, men föga respektingivande. Mjau, liksom...

Linda K sa...

anna of sweden: ha ha ha, höjden av spänning! :D

hedgehog: fniss, ser mig själv gå runt på jobbet och flåsa I AM YOUR FATHER till alla möjliga ;D

mrs j: ja det brukar sluta med att hon mixar rätt vilt. skelettprinsessa har förekommit. tack för boktips!

katarina: ha ha, så kan det nog vara :)

eva: lite som rosa fluff kan jag tänka :D

nattvinge sa...

Helt klart Darth. Re-spect!

Librarybeth sa...

Krona till helgen tycker jag, möjligen fredag då. Men ett rejält pärldiadem i veckan skulle klä dig!!! ;)