torsdag, november 11

Fadder rockar

Jag har gått och skaffat mig ett barn till. Ett fadderbarn. En liten tjej. Jag får ont och blinkar tårar bara jag tänkar på barn som far illa och har det svårt i världen. Det här tycker jag är ett bra sätt att hjälpa.

En fattig flicka ska ha tur om hon får gå i skolan i stället för att hämta vatten och passa små syskon. En fattig flicka ska ha tur om hon får lika mycket mat som sina bröder. En fattig flicka ska ha tur om hon slipper gifta sig och skaffa barn när hon själv bara är ett barn.

Men fattiga flickor behöver mer än tur, de behöver dig! För mindre än 7 kronor per dag ger du en flicka, hennes familj, och hela byn en möjlighet till en rättvisare framtid. Bli fadder till en flicka idag!

Läs mer om hur du kan hjälpa via Ationaid!

2 kommentarer:

Sara sa...

Vi har vårt fadderbarn via Plan, och det är så fint att kunna hjälpa och så glad blir man när man får brev :)

Linda K sa...

hedgehog: får dåligt samvete att jag inte blivit tidigare!