fredag, november 6

Snacka om att GILLA en färg

Eftersom någon alltid känner sig manad att anklaga mig för mobbning när jag kommentarar något som har med vår mest rosaskimrande bloggare att göra vill jag inleda med att säga att det här är inte ont menat. Det är en seriös undran.

Om min man kom hem och hittade en rosa stekpanna med röda prickar på i köket skulle han antingen a) kasta ut stekpannan eller b) kasta ut den person som placerade stekpannan i köket.

Så jag undrar, är min man unik? Har andra män ingen känsla för vad som passar i ett vuxet kök och vad som gör sig bättre på leksaksspisen? Har kvinnor inte den känslan?

I det här fallet tror jag att antingen älskar mannen också rosa, eller så har han en hårdrocksstekpanna med eld och döskallar som han steker i.

25 kommentarer:

Sara sa...

Och när han lagar mat med sin hårdrocksstekpanna sjunger han We´re not gonna take it :)

Linda K sa...

hedgehog: HA HA HA! jaaa :D

Sofie sa...

Eller så bryr han sig inte om hur stekpannan ser ut? Tror dock jag vet hur min sambo skulle reagerat, men tror ändå att han skulle låtit mig ha den om jag verkligen, verkligen ville (det vill jag inte). Så länge det finns ett alternativ..

Det jag mest tänker på är kvalitén på stekpannan? Den känns så.. Lagerhaus på nåt sätt.

Linda K sa...

sofie: det är det jag tycker är konstigt, att man inte bryr sig om att det är en "elefant" i rummet. jag vet att jag inte skulle låta min man ha en sån panna! :)

Bina sa...

Jag antar att han resonerar att är hon lycklig är han lycklig. Alla bryr sig inte. Bevisligen.

Linda K sa...

bina: jag läser engla dagligen, helt beroende. och vad jag har sett är det inte BARA stekpannan som är rosa där hemma. han kanske är färgblind? :)

syster A sa...

Micki spisen ringde och undrade vart den tagit vägen....

Något som jag funderat på är var männen är för män i alla dess VITA shabby-way-to-chic-hem. Får dom andas där inne? Röra sig? Duscha i garaget?

Trevlig fredag!

mikaela sa...

det har väl inte med kvinnor/män att göra; vilken vuxen människa som helst inser att den där stekpannan passar i lekstugan liksom. jag tycker det är tråkigt att lägga det rosa på tjejerna och döskallarna/elden på killarna...

Åsa sa...

Hahaha! Oj förlåt det var ju en seriös undran. Jag tor också att han är färgblind. Jag tror iofs att min man inte ens skulle märka vilken färg stekpannan har. Men han skulle absolut protestera om hela hemmet började se ut som en orgie i rosa:)

Birgitta sa...

Ja min man brukar handla Jamie´s köksredskap så han skulle definitivt gjort alt A (hoppas inte han överväger B)!

Linda K sa...

syster a: min man är intresserad av hur det ser ut hemma, det är därför jag reagerar. men, smaken är som baken :)

mikaela: fast engla har ju många plagg och smycken med döskalle så det jämnar väl ut sig :)

flicka: "så skimrande och glittrigt köket blivit, älskling... " ;)

nattvinge sa...

Min man hade gjort Alt a) definitivt. Eller så hade jag gjort det ;-)

Linda K sa...

nattvinge: ;)

syster A sa...

Tror det bidde missuppfattning :). Jag håller totally med dig!

Linda K sa...

syster a: jag fattade! :D

syster A sa...

:D

malla sa...

Haha, shabby-way-to-chic gav mig morgonens skratt! :) Nu bor jag ju visserligen själv och kommer kanske vara ganska så envis med att få ha mina saker (obs inte vita scabby etc. etc!!)när jag blir sambo - men visst vill man att hemmet ska präglas av bägge??

Å den rosa stekpannan hade def åkt ut om ngn kom in i mitt kök med den! :)

Linda K sa...

malla: ja man får ju mötas nånstans vid halvvägs, som tur är har maken och jag rätt samma tyck. vi har ingen rosa stekpanna hemma.

sagt o gjort sa...

Hahaha! Jag fick en rosa-chock när jag såg den igår. HERREGUD ser inte människan att den är hysteriskt ful? Att den hör hemma i ett dockskåp? ALLT som är rosa kan inte vara fint? Eller har jag missat något?

Mrs J sa...

Vilken perfa julklapp till svärmor som hatar såväl rosa som matlagning! Inte snällt, men lite skoj kan man väl få ha?

Syster A; shabby-way-to-chic :-D

Linda K sa...

mrs j:;D

Hanna sa...

Eller så tycker man att den är kitsch o ler varje gång man ser den..? Allt behöver ju inte vara superseriöst?

Linda K sa...

hanna: nä såklart. dom har kanske jättekul med den, och allt annat rosa. vilken tur att alla är olika :D

Ulrika sa...

Den ser helt galen ut... men hon har tydligen inte köpt den själv, utan fått den skickad till sig om jag fattat rätt? o då är det lite skillnad tycker jag nog. Fast i mitt kök hade den inte fått stanna!

Linda K sa...

ulrika: jag tror hon gillar den. engla är så rosa. hon vore inte engla om hon inte var rosa :)