måndag, november 30

Vuxen vs ovuxen

Jag lagade middag. Bakad potatis och keso med kräftstärtar. Barnen fick grillkorv och makaroner, eftersom dom inte orkade vänta på potatisarna och eftersom keso inte riktigt är deras grej.

Så. När det lilla folket sitter och mumsar kommer maken hem från jobbet. Han tittar på deras tallrikar och frågar:

- Finns det mer sånt där?

Så. Det lilla folket och maken äter makaroner och grillkorv. Jag fick fem bakpotatisar. Fast jag sparar tre till morgondagens lunch.

9 kommentarer:

Peter sa...

För övrigt tycker jag att du var väldigt stylish idag!

Malin sa...

IDAG har jag gått med i din inget- godis-lite-mindre-lovehandels-kampanj. Och jag önskar oss lycka till! :)

Linda K sa...

peter: och i detta nu full av potatis :D tack!´

skåneanna: om du har vägarna förbi! :D

malin: may the force be with us!

Sara sa...

hahaha - låter som hemma hos mig när jag gör jättegod sallad med bönor :)

Linda K sa...

hedgehog: :P

Snart tretti sa...

Mm, maten din hørtes jo så god ut:) Tips til bakpoteter som ikke tar lang tid: Ta de i microen istedetfor ovnen, da tar det bare ca 17 min:)

Petra sa...

Men då blir de inte så goda ju (om man mikrar dem dvs).

Linda K sa...

grommis: mmmm, får testa det :)

petra: nähä?

Linda K sa...

skåneanna: nu börjar det kännas komplicerat...