fredag, november 6

Med bil

Jag är en helt ok bilförare. Har haft körkort i snart 20 år (visst framställer jag mig själv som ung och sprudlande nu...). Ändå blir maken lätt darrig när jag någon enstaka gång ska ta bilen till jobbet. Hans prescious liksom (men jag då!?) Ofta försöker han komma på anledningar till att jag inte ska ta den, eller varför han behöver den mer än jag.

Idag funkade inte det. Eftersom han ska in till stan. Eftersom vi behöver byta en sak i en butik som ligger på väg till mitt jobb. Men de återkommande förmaningarna (som idiotförklarar mig präktigt), dom återkommer:
  1. Glöm inte att dra ut sladden till motorvärmaren!
  2. Kör försiktigt!
  3. Du vet att bilen är ganska bred va?
  4. Se upp för betongpelare i garaget!
  5. Det brukar vara trångt i garage, och se punkt 3!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bor vi med samma man?? :-O

/Kathrine, känner väl igen orden...

Angelica sa...

Jag brukar säga såhär "Jag äger den lika mkt som dig, så sluta nojja" Elller helt enkelt charmigt "håll käft" :D

Linda K sa...

kathrine: jag vet inte, jag har inte sett till dig ;)

angelica: ;D

mafo sa...

är du gift med min pappa?

Linda K sa...

mafo: ;D