måndag, november 23

Vem vet inte jag

Jag konstaterar att saker och ting förändrats. Är det jag som blivit vuxen? Är jag påverkad av maken som passerat 40-strecket? Är det november? För hur förklarar jag annars detta som händer mig?

  1. Jag plockar upp det kladdiga i diskhon. Utan handskar. Utan papper. För hand! Jag brukade kräkas av sånt, nu raffsar jag bara runt schwich schwich!
  2. Jag som är mörkrädd cyklar med liv och lust genom den mörkaste av lundar på morgonen. Där jag får väja för stora grenar som fallit och känner knotiga grenar sträcka sig efter mig.
  3. Jag kollar i spegeln och tänker ja jo men det funkar, det är ok. Det är ju mysigt för dottern som gillar mjukdelar att ha mammas mage att gosa med.

3 kommentarer:

Garderobenmin sa...

Blusen är underbar!

Linda K sa...

liten: ja! med eller utan fläck :)

Pia Wester sa...

Plocka kladd utan handskar??? Gaaaahhh, blotta tanken! Och då har jag ändå passerat strecket.