måndag, maj 4

Idag 63,5

En del stör sig på att jag är missnöjd med mitt midjeomfång. Vilket jag tycker är märkligt. Det är jag som har midjan och som känner hur kläderna sitter. Dom allra flesta ser mig på dagens outfit, och oj oj oj vad man kan posera så att man kommer till sin fördel. Hoppas jag ni förstår. Och det är bara fråga om ett par kilon, så chill.

Så, jag trotsar viktpolisen och går stenhårt in för att minska ner mig lite runt gnällbältet (wtf?). Det började igår. Inget fikabröd hos farmor. SATSUMA till kvällen när det började kurra i jag-är-sugen-på-nåt-nerven. Hoj hoj till jobbet hela veckan lång.

En fortsatt vit maj månad!

21 kommentarer:

Alexandra sa...

Jag tycker att du alltid ser väldigt fin ut. Du skulle kunna lägga på dig en hel del och ändå vara fin.

MEN - va f*n spelar det för roll vad jag tycker eller säger om det inte är så du KÄNNER, liksom?! Och det är ju när man känner sig fin som man är det allra mest! :D

(PS: Allt inom rimliga gränser, naturligtvis.)

Anonym sa...

Men NEEEJ, liksom! Duuuu som är sååååå smaaaaal! Jag skulle kunna döööda för att vara så fin som, du! Du är ju JÄTTEDUM om du vill ändra på dig!

alternativt

Meh, det finns faktiskt barn som svälter i Afrika och så tänker du på att gå ner i vikt!!! Det är ett etablerat faktum att de barnens lidande ökar i direkt förhållande till hur många handväskor/skor man köper eller hur många triviala saker man koncentrerar sig på. Sådetså.

/sexy l... eh, Anonym

Linda K sa...

sexy lexy: HA HA HA!! på pricken :D

Anonym sa...

Mmm jag har också ett mitt "arbetsområde" just kring midjemåttet ;-) Var och styrketränade igår på friskis och ska verkligen försöka tänka på vad jag stoppar i mig.!!!
Lycka till!!!!
Snygga kläder idag!!!
//LInda

Speja sa...

Lycka till med jobbet angående gnällbältet;)

hedgehog-sara sa...

Jag hänger på. För jag behöver också göra ett ryck. Igen. :)

Frida sa...

Jag låter mig också inspireras av dig. Har fastnat på min vanliga vikt, men jag vet att jag kan (och vill) ner ca 5 kg till.

Linda K sa...

linda: och jag säger detsamma :D

speja: tackar!

hedgehog: ryck är bra :D

frida: heja :D

skåneanna: det finns alltid såna poliser som anser sig få bestämma om man får vara nöjd eller inte. heja!

Sofie sa...

Förstår dig precis. Jag försöker själv gå ner ett par kilo för att jag själv känner att det hade känts bra. Känner väl att 2 kg upp lätt blir 10 kg upp o det vill man ju inte.. Är absolut inte överviktig men...Blir så trött på alla kommentarer om att "men du är ju inte tjock"....Suck. Nä, och jag vill inte bli det heller ju.. Lycka till

Linda K sa...

sofie: svårt för en del att frstå tydligen. tack! :)

Annie - PD sa...

Haha!
Jag försöker gå upp just runt midjan och det går jättebra ;D

Sara T sa...

Kör hårt och Lycka till! Samma situation här ungefär... Ikväll tänkte jag ge mig ut på en liten löprunda!

Pernillaheterjag sa...

Är själv gammal viktväktare och VET att det är just när det rör sig ett par kilo över trivselvikten som man måste ta tag i det. Ett par kilo blir lätt tre och fyra... Att man är "smal" beror vanligen på att man faktiskt tänker sig för innan man accepterat att ett kilo blivit två osv...

Så, Go Girl!

Linda K sa...

annie: ha ha ha, de e så det ska vaaaara.... :D

sara t: hurtigt!

pernilla: tack! :D

En annan Linda sa...

Jag tror att reaktionen beror på att du skrev "tjockis-Linda" eftersom du är allt annat än tjock.

I övrigt så verkar folk tro att när man säger "Jag vill gå ner ett par kilo eftersom jag trivs bättre då" så ska det automatiskt bemötas med "Men du är ju inte tjock!". Nä, men det handlar om trivsel, min egen (som i grunden kanske inte riktigt är min egen pga hur samhället ser ut, men så mycket behöver vi inte fördjupa oss ;)).

Linda K sa...

en annan linda: tänk om jag hade sagt tjockis-engla! eller tjockis-hotspot! eller tjockis-vemsomhelst! då hade jag varit mobbare istället ;)

Jessica sa...

Taskigt att inte vi kan få bestämma din "trivselvikt" tycker jag.....ingen som äter mandariner nuförtiden???

Anonym sa...

Det er du som har midjen og som kjenner hvordan klærene sitter, det er også du som har makten og velger hva du vil fokusere på i din blog. Jeg takker for meg og surfer videre til vektfrie blogger.
Håper du når ditt mål og blir enda lykkeligere?
Pia

Polly sa...

Heter det inte satsumaS med S på slutet? Eller är det i pluralis??

Jag har några kilon (i pluralis) som jag tänkte skava av mig, tillsammans med dig kära vän. Sörjer att jag inte kan hoja denna vecka, men i morgon klämmer jag nog ett träningspass på lurren!

Fetpolly

Anonym sa...

63 kg eller 63 cm?
ewac

Linda K sa...

jessica: jag gör det dagligen! :)

pia: det gör jag säkert. hejdå!

fetpolly: ingen aning, det med s:et. heja heja! :D

ewac: ha ha ha! gissa ;)