måndag, maj 4

Hallå där... Linda K

Vi brukar göra en Hallå där... med nyanställda på mitt jobb. Som hamnar på intranätet. Jag gör en med mig själv. Som hamnar i bloggen.

Vad gör du på FOI?
Jag är bibliotekarie med ansvar för det elektroniska biblioteket på intranätet. Vilket innebär att jag har koll på de avtal vi har för databaser och elektroniska tidskrifter. Och så jobbar jag som webbredaktör och bildansvarig. Alltså publicerar på intranätet, skiver texter, fotograferar vid behov. Just nu jobbar jag och mina kollegor för fullt med att ta fram ett nytt intranät. Jättekul, jobbigt och spännande!

Hur länge har du jobbat här?
Sedan hösten 2001. Har varit mammaledig i två omgångar, så typ åtta minus två år...

Har du gjort någonting annat på FOI?
Ett tag jobbade jag lite med en tidning som FOI gav ut, Framsyn heter den. Och så är jag engagerad i Konstföreningen.

Vad är roligast med ditt jobb?
Att det händer så mycket hela tiden. Alltid nya projekt på gång. Som jag kastar mig in i.

Vad är tråkigast med ditt jobb?
Byråkrati. Och när tekniken inte funkar. Jag suger när det gäller teknik.

Vad gör du när du inte är på FOI?
Hänger med min familj som innefattar make, ettårigt barn, femårigt barn, fjortonårigt bonusbarn och sextonårigt bonusbarn. Och bloggar såklart! Gillar skor litegrann också...

Avslutningsvis...
... har jag i dagsläget 11 par skor på jobbet. Slå det!

4 kommentarer:

Linda sa...

hej Linda! ;)

Linda K sa...

linda: hej linda!

hedgehog-sara sa...

Jag har en Darth Vaderkostym på jobbet. Och en laserpicka.

Linda K sa...

hedgehog: oh I wish!