måndag, maj 25

Fy för Sören

En jesus vad jag får obehagskänslor. Av att kolla på en bild där en tjej visar dagens outfit iförd kavaj, skjorta och.... cykelbyxor! Men fy satan! Det hade jag back in the days. Back back back in the days. Tidigt 90-tal? Tyckte det var cool som en pool då. Tycker det är helt fruktansvärt nu. Såvida man inte sitter på en hoj. Göra stan med kavaj till? Hellre åt jag daddlar. I kid you not.

PS. Personer som gillar kavaj-cykelbyxa-kombon behöver inte vara ledsna. Ni är så mycket yngre än jag och kan lugnt fröjdas över denna tokroliga mix. Jag drar mig stillsamt tillbaka och blundar så länge.

29 kommentarer:

Frida sa...

Och dadlar är ju INTE gott!

hallinbloggar sa...

Ja, de och de där skipantsen. Men det kanske var tidigare? Ja, en gång räcker liksom!

hedgehog-sara sa...

dadlar är ju skitgott. Skipantsen är värre, med resår under foten och pumps till ;)

Annie - PD sa...

Hahaha - jag är böjd att hålla med! Det racet körde jag 1992. Var på Hultsfred och dansade med JustD på scenen i knallröda cykelbyxor, stor vit t-shirt och DrMartens :D Det var tider det ;)

Linda K sa...

frida: daddlar är döden!

hallinbloggar: been there done that. för det allra mesta :)

hedgehog: iiuuuu! för båda.

annie: HA HA HA! ja, och det behöver liksom inte upprepas ;D

Akan-Kakan sa...

*Ryyys* Hellre går jag till jobbet iförd handduk, alltså! ;)

Camilla sa...

jag rös också när jag såg bilden. :) det finns faktiskt vissa saker jag med säkerhet kan säga att jag aldrig kommer att bära igen. cykelbyxor hör dit.

Linda sa...

nästan hellre till jobbet naken, säger jag!!

A sa...

Jag blundar jag med!

Sofie sa...

Åh, också hade vu sådana "sportstrumpor" till som man liksom kasade ner, tror det hette USA-strumpor...I alla fall om man var sådär 10 i början av 90-talet. Hu!

Linda K sa...

akan-kakan: jag är med dig!

camilla: jag vågar lova det jag också ;)

linda: nästan! :D

a: vi kan hålla handen :)

sofie: ja gud i brallan, those were the days :D

Frida sa...

Åh nu minns jag, det var nog -92 ja: svarta cykelbyxor, stoor Pearl Jam-tshirt samt oxblodsröda DrMartens. Jag och min polare var coolast på hela band camp!

Sara T sa...

Var såg du denna kombo?

Linda K sa...

frida: :D

sara t: på en modeblogg :P

Att ha det gott sa...

en del saker borde inte få gå i repris

Erika sa...

Jag kommer ihåg när jag gick på högstadiet (i typ 7:an) och alla coola tjejerna i 9:an hade cykelbyxor, spetskantad puffig kjol, t-shirt och så nedhasade USA-strumpor och gympaskor till. Tyckte det var sååå snyggt. Svarta cykelbyxor och röd kjol minns jag var en hit. Själv var jag supertrendig i vinröda skipants och lång jeansskjorta med paisleytyg på oket bak. Självfallet matchat med axellångt permanentat hår. Those were the days...eller inte. :)

Linda K sa...

att ha det gott: ;D

erika: those were sannerligen the days :D

Petra sa...

Jag lovar att du kommer ändra dig ;) om det blir hippt...dadlar är skiiiitäckligt btw

Sara T sa...

ok, jag får söka lite då för att hitta den :D

Linda K sa...

petra: jag vågar lova att jag INTE kommer att ändra mig :D daddlar suger.

sara t: börjar på l och slutar på inn ;)

Jessica sa...

Jag blundar också....jag hade vita, blä! Högstadiet, typ 20 år sedan och jag skäms nog lite fortfarande....

Linda K sa...

jessica. en del saker sätter sina spår ;D

Mrs J sa...

Nä hugaligen. Cykelbyxor gillas inte. Hellre äter jag dadlar! Och dadlar är nästan döden :-/

Sara T sa...

Hittade! :) Satt och åt lunch där går så jag skulle kunnat sett det live...

Linda K sa...

mrs j: du och jag, mrs j!

sara t: ;D

PGW sa...

Glöm inte att man även hade skipantsens hällor UNDER skon så de skulle sitta kvar när man dansade eller cyklade eller något annat fysiskt.

Eller var det bara i Brunflo man gjorde så?

Jag såg tant med cityshorts och kavaj häromdagen också ... minns ni dem?

Linda K sa...

pgw: oh yes.

Anna ser dej sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHA! Är det sant? Jag är så hopplöst ute att jag inte ens kan fatta att någon kan överväga en cykelbyxa och kalla det för dagens outfit...

Linda K sa...

anna ser dej: kära anna, du är inte ensam :D