måndag, maj 18

Några till

Jag fick för mig att alla mina skor står på jobbet och att jag inte har några kvar hemma. Upp på vinden, där de kvarvarande stackarna för tillfället lagras i kartonger. Leta leta.... Oj dom här har jag ju... va, mina röda! Dom måste jag ta fram.... nämen har jag såna här? Galet... Och i den här lådan då... ahh just ja, såna här har jag också... hur många kartonger har jag här egentligen... titta dom här fina också, och dom där! ... men vänta lite, jag har ju ett par svarta klackar i källaren också, dom tar jag!

3 kommentarer:

Mrs J sa...

Jag tog fram alla skor som jag gömt undan i div garderober. Feng shui-sjukan du vet. Oj så mycket skor det blev med alla framme samtidigt! Men jag har faktiskt koll på alla skor utom fulskorna på vinden.

Alexandra sa...

Jag har länge vägrat att räkna mina skor, att ens göra ett mentalt överslag. Kändes bäst. Men igår tvingade min lillasyster mig att räkna efter. Så jag gjorde det. Varenda par - gummistövlar, fula sommarsandaler, rubbet. Och faktiskt känns antalet helt ok. Hanterbart. Jag skulle kunna köpa fler! (Obs, detta är inte en utmaning.)

/sexy lexy,
som inte köpt nya skor på åtta månader

Linda K sa...

mrs j: många skor blir det :)

sexy lexy: you crazy woman! ;D