tisdag, september 2

Ringer ICA

*ring ring*

- ICA-Lelle (personen heter egentligen något annat men vill antagligen vara anonym)
- Hej, Linda heter jag. Jag har en fråga om smörgåstårta. Visst kan jag beställa från er?
- Ja det går bra.
- Hur långt i förväg behöver jag beställa?
- Det spelar ingen roll.
- Eh... men, har ni inget minumum antal dagar för det?
- Det beror på hur många beställningar vi får in just då.
- Ok... men ett par dagar innan, eller en vecka?
- En vecka kan kanske vara bra.
- Tack ICA-Lelle...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja...det var verkligen raka besked. :-)

tant t sa...

ICA-Lelle verkar inte vara den som planerar detaljer :) Mums för smörgårstårta!!

Linda K sa...

mia: ghö! ;D

tant t: ica-lelle tycks vara född igår...

Anonym sa...

Verkar ju inte såååå förtroendeingivande precis. Jag skulle nog kolla annat ställe - så man inte står där utan mat, om det nu blev många som beställde :)

Linda K sa...

annicab: nu harjag iallafall beställt, av världens märkligaste kvinna...