onsdag, september 24

It´s my party

Jag blir lite full i skratt när jag får skäll för att jag länkar härifrån till Linda K:s vänsterprassel. Min andra blogg. Att jag bloggar på två ställen. Vad spelar det för roll, liksom? Jag länkar till massor av andra sidor dagligen, och det verkar inte störa nån.

Okej jag tjänar en slant på vänsterprasslet. Ingen stor slant, men det drygar ut kassan när jag är mammaledig. Dom som tycker det är jobbigt ska såklart inte klicka på Maria Nova-länkarna. Man kan hålla pekaren på länken och se vart den leder. Hepp.

Det är väl bra förresten, att jag har en reklamblogg och en helt fri från reklam?

39 kommentarer:

Camilla sa...

det är ju super! klart du ska tjäna pengar på det du gör, när du gör det så bra. tack för idag! :)

Anonym sa...

Visst får du ha två bloggar och visst är det perfekt att tjäna pengar på sin blogg. Det är ju också smart av dig att få oss nyfikna och för att få svaret måste vi klicka på din länk.
Det kanske det folk blir irriterade av.

Linda K sa...

camilla: tack själv, det var jättemysigt :D

anonym: då får folk låta bli att läsa min blogg :)

Anonym sa...

Men problemet är att det blir lite tjatigt när du länkar var och varannat inlägg!Man tittar in här och så blir det ju mer eller mindre som att man måste klicka för att läsa klart inlägget.Du gör det på ett "fult" sätt, alltså skriver en mening och så för att läsa vidare så ska man klicka till din andra blogg!Hellre annonser på sidan faktiskt!För de kan man välja att trycka på,dina inlägg vill man ju läsa men man vill inte alltid sitta och klicka till din andra blogg!

Stå för att du är pengakåt som alla andra och skaffa annonser istället.Det är ju redan mkt på sidan så några annonser spelar ingen roll!

-Anna

Petra sa...

Men hur kan man irritera sig på det? Folk är konstiga.
It´s a free world.(om de inte förstår svenska;)

Linda sa...

Haha! Folk är ju så underliga.
Läs en annan blogg då, det finns ju massor. Det är ju synd om dem om de mår så dåligt av det :)

Jag tycker det är mysigt!

Anonym sa...

Jante-drevet attackerar! "Jag klickade på en länk på internet och det fanns REKLAM på sidan!" Ve och fasa. Hoppas gnällspikarna undviker att läsa Aftonbladet Kultur också pga att det är reklam både på hemsidan och i tidningen.

Detta är stor komik, fullt i klass med personer som demonstrerar mot kommersialismen med en väska från Svenskt tenn i handen.

Sara sa...

Jag förstår inte att det ska ses som någonting horribelt att ha reklam på sin blogg... Kan man tjäna en slant på det man tycker är kul så är väl det kanon?

Anonym sa...

Äsch, jag hänger med på ditt party! Tjänar du en hacka på mig så bjussar jag på det. Ditt vänsterprasslande är för övrigt betydligt mer oskyldigt än alla dessa bedrövliga tradedoubler-länkar, som många av de större modebloggarna så frikostigt lägger in i alla sina inlägg. Sådana länkar klickar jag ALDRIG på.

Peace in mind sa...

Jag tycker om dig, du får ha hur många bloggar du vill, bara du länkar till mig. Ofta. Puss!

Anonym sa...

Håller lite med "Anna", men bara lite. Jag brukar skita i att klicka. Kram.

Anonym sa...

Tycker inte alls att det är irriterande, snarare tvärtom! Skriver du på den andra bloggen är det bra att påminna om det lite då och då med länkar. Dessutom så tycker jag att du förtjänar lite pengar för att du bloggar så flitigt!

Peace in mind sa...

Jag glömde...jag brukar klicka, men skita i att läsa, närå jag läser förstås också...En puss till!

Solrosfrö sa...

Har folk inget bättre för sig än att klaga? You go girl!

Anonym sa...

Lite störigt bara att läsa din blogg på två ställen... Å andra sidan skämmer du bort oss läsare med MASSOR av inlägg vilket är fantastiskt kul! Kör på!

/Christine

Linda K sa...

anna: jag gör det inte alls fult. blir faktiskt lite förbannad när du skriver så. sluta läs om det stör för mycket.

petra: jag tycker det också.

lindalotta: tack :)

dtk: ja alltid ska man reta sig på nåt :P

sara: jobbigt för vissa.

mrs j: yey! :D

fru kaos: ofta oftare alltid :D kram!

maria: bra, så slipper du störa dig :)

emma: tack ! :)

fru kaos: HA HA HA!

fröet: I go :D

christine: det är TVÅ bloggar. man får läsa den ena eller den andra, som man vill :)

Birgitta sa...

Nää bara länka på jag vill inte missa vad du skriver(:

Insane Psycho Clowns sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Insane Psycho Clowns sa...

Lustigt när folk tror att de har rätten att bestämma hur andra ska driva sina bloggar.
En blogg är väl ändå ens egen och man bestämmer själv vad man vill ha med och inte?
Helt och hållet upp till dig hur du vill driva din blogg med andra ord och ingen annan som bestämmer hur du ska göra det.

Linda K sa...

birgitta: vad kul att du ser det så :D

insane clowns: tack för kloka ord! :)

LindaLiten sa...

Heja heja LindaK. Nobody likes a surpuppa ;-) Folk har allt för små liv ibland.

LindaLiten sa...

Heja heja LindaK. Nobody likes a surpuppa ;-) Folk har allt för små liv ibland.

Anonym sa...

Skäll är väl att ta i... Håller dessutom med Anna att sättet du vill locka över läsare till andra bloggen är fult, kalla det vad du vill! Känns lite som Engla-tendenser här med kommentarer som "Det är din blogg och du får göra vad du vill med din blogg." "Folk har små liv ibland" Buhu liksom till den som har en avvikande åsikt :(

dddd sa...

Om du tjänar pengar varje gång ngn klickar på en där länken ska jag klicka som en galning. Så du kan fortsätta shoppa, alltså. :)

Anna sa...

Haha hoppas du inte tror att det ar jag som ar Anna ovan :). Jag klickar ju inte sa ofta pa Maria Nova lankarna som jag har sagt, men det ar ju bara for att jag har sa langsam uppkopling att det tar mig en evighet att komma dit. Sa darfor ar det bara bra for mig att du lankar dit sa jag vet om jag ska ta uppkopplingsfajten eller inte :)

Linda K sa...

lindaliten: :D

sanna: du får ha vilken åsikt du vill. men sura uppmaningar till mig att sluta dubbelblogga, vilket jag inte gör fult, ger jag inte mycket för.
och, jämför du mig med engla? HA HA HA, tack :D

miss kyd: ha ha ha, tack raring :D

anna: jag förstår att det inte är du, min kära indiska vän :D

Frida sa...

you go girl! Vänsterprassla OCH tjäna pengar, hur mycket du vill! Jag är bara så glad att du finns och bloggar, för din blogg gör mig så glad. Puss på dig!

Linda K sa...

frida: du är en raring, tack! :D

Pia Wester sa...

Men herregud, det är väl din ensak! Jag har blivit uppmanad att vänsterprassla där själv, men tiden vill inte räcka till, så jag är tok-impad av att du hinner!

No-one sa...

De som skäller är nog bara avundsjuka för att de inte kan komma på hälften så roliga inlägg som du har på bara en av dina bloggar. Du får ha så många bloggar du vill, du får länka var du vill, hur du vill, hur ofta du vill och när du vill. Så det så. Keep it up! Give it to us!

Anonym sa...

Fortsätt precis som du gör nu

Anonym sa...

Varför reta upp sig på småsaker! Finns det verkligen inte värre saker att bli upprörd över? Gillar man inte upplägget på en blogg är det bara att surfa vidare, eller varför inte skapa en egen blogg att bossa över?
/morgontrött

Anonym sa...

Jag klickar på som tusan - du är värd varenda korvöre! /berta

Anonym sa...

Som sagt, gillar man inte en blogg är det helt fritt att låta bli att läsa. Naturligtvis får och ska Linda länka precis hur hon vill :) Vems blogg är det egentligen?

a-k sa...

Det här måste ingå i kategorin ilandsproblem. Har du bara 2 bloggar förresten... :) Jag retar mig mest på att du blivit så smal igen så fort. Kan jag få klaga på det kanske...

Désirée sa...

Folk retar sig på allt möjligt.
Man får väl göra som man vill så länge man inte förolämpar andra.

Linda K sa...

alla: det kan ju vara lite kittlande och trevligt att reta sig också, det bjuder jag på ;D

Annie - PD sa...

Men jösses. En del människor lever verkligen sitt liv genom andras bloggar...
Receptet är enkelt - sluta läs om det är så avskyvärt med länkar till andra bloggen. Eller klicka inte.

Och jag klickar när jag hinner och ibland hinner jag inte - men får du en slant är det bara bra :D

Linda K sa...

annie: klok som en bok :)