tisdag, september 2

Ringer ICA del II

*ring ring*

- ICA-Lelle.
- Hej det är Linda igen, nu har jag bestämt mig. Jag vill beställa till den 13 september.
- Jaha, vänta ska jag kolla det!
- eh...hallå?

ICA-Lelle lyser med sin frånvaro ca 5 minuter medan jag får lyssna på smäktande musik.

- ICA-Stina (personen heter egentligen något annat men vill antagligen vara anonym)
- Jaha, ja hej jag heter Linda och vill beställa smörgåstårta till den 13 september.
- Den helgen har vi väldigt många beställningar.
- Jaha?
- Många tårtor.
- Menar du att jag inte kan beställa *med viss irritation i rösten*?
- Jomen okej då, jag klämmer in dig.
- *himlar med ögonen, men det ser ju inte hon* Då vill jag har smörgåstårta för 35 personer, tack.
- Få se här, det blir bäst om du tar två 16-bitars.
- Det är ju bara 32 personer.
- Vi ska göra en massa 16-bitars, det blir bäst om du tar det.
- Då räcker det inte. Jag tar hellre tre 12-bitars i såfall.
- Vi ska se... jaha... jag det får väl gå då.

Här väljer jag att avbryta återgivningen av dagens säkerligen knäppaste samtal. Ja det är på riktigt, jag hittar inte på denna idiotiska människa ICA-Stina. Jag tror hon spelar en hel del banjo på sin fritid.

26 kommentarer:

Polly sa...

Jag trodde du bakade själv.

Linda K sa...

polly: jag vill väl inte förgifta prästen heller!

Polly sa...

:D
Det skulle bli fina rubriker i lokaltidningen!

Anonym sa...

Jag tycker man möter sådana människor OUPPHÖRLIGEN. Varför finns de??? Tur att man är perfekt själv... ;) Ibland önskar jag också att man kunde återge samtal med patienter....men det kan man ju inte. Det är så man kan skratta sig till döds. Fast på ett snällt sätt.

Peace in mind sa...

Jag har nu tänkt djupt och hårt i en timme. Och det jag kommit fram till är att jag gillar smörgåstårta, inte bara gillar, älskar. Det är en passion, och nu känner jag att det är dags att agera...

Linda K sa...

polly: OM! :P

ingela: ja p ånåt sätt förgyller dessa konstiga människor dagen - när man fått lite distans till dom :D

fru kaos: u go girl!

karro sa...

ica-stina sov nog sig igenom service-kursen....

Anonym sa...

oahahaha - du skulle ringt Stig direkt, han är ju väldigt trevlig har jag sett på tv ;)

Polly sa...

sara vad du är rolig. "Hej jag heter LindaK, jag skulle vilja be att få prata med Stig".

fniss

Anonym sa...

Du kan få numret till min kompis som kejtrar (OK, jag har ingen aning om hur det stavas på riktigt, så jag hittade på) smörgåstårtor. Hon är inte alls så där puckad.

Linda K sa...

karro: helt märkligt!

hedgehog: jag önskar att han hade varit där :D

polly: :D

katarina: låter prima, men nu har jag redan beställt. och det måste nästan bli där för vi ska vara "på landet" :)

Anonym sa...

I det här fallet hade ju ICA-Lelle i stort sett rätt :-). En vecka eller ett par dagars framförhållning hade inte spelat nån roll i det här fallet. Om du hade beställt så sent hade du väl inte fått nån tårta alls...

Dorisettan sa...

Det finns en risk att ICA-Lelle och ICA-Stina kommer att snyta sig i nåt salldsblad som sedan hamnar i dina tårtor. Var på din vakt! ;-)

Linda K sa...

peanut: det var ju JAG som föreslog en vecka, ica-lelle var bara menlös.

dorisettan: åh, tack för den tanken ;)

tant t sa...

di di ding ding ding ding :) Jag hör musiken hela vägen till mig! Lelle och Stina ska nog inte räkna med att få någon tip och inte heller något tack-kort från dopet...gissar jag ;)

Anonym sa...

Herregud.... banjo skulle förklara en del....

Linda K sa...

tant t: typ inte :P

annicab: jo.

Anonym sa...

hahaha...är du säker på att de kan baka smörgåstårtor? Vet de vad det är för ngt på ICA?

malla sa...

banjo, jepp! de finns en del sådana... :)

malla sa...

inte banjos då, som jag inser att det lät som... utan de där andra, de som, som en kompis till mig uttrycker sig - inte är riktigt navlade! :D

Linda K sa...

mia: vi har köpt där förr och det har varit bra. men servicen... uj uj uj...

malla: ett speciellt släkte :P

Världen är liten… sa...

Me gu va märkligt, det spelar väl ingen roll hur många beställningar dom har just den dagen bara dom vet om det typ en vecka i förväg så att dom kan planera med personal och råvaror. Märkligat av allt är ju ändå när hon säger vad du ska beställa, trots att du mycket riktigt blir en bit kort men hennes briljanta förslag...

Linda K sa...

världen är liten: megaskumt!

No-one sa...

Ha ha ha haahaha, hon lär ju inte få Nobelpris i intelligens.







(Om man nu kunde få det alltså.)

Öhh....

Linda K sa...

pixalexia: öh.. HA HA HA :D

Jo sa...

Jag tror att jag träffade hennes bror på Espressohouse.
-Hej, jag skulle vilja ha en Caffe Latte och en muffins tack.
-Du kan inte köpa en muffins, vi har packat in dem, för vi stänger snart. (45 min kvar och de har lagt Gladpack på brickan m muffins).
-Jaha, okej, en caffe Latte då, tack. [Killen gör en Espresso och ställer framför mig.]
-Men jag beställde en caffe Latte?
-Ja, men nu gjorde jag en espresso, kan du inte ta den?

Banjo-familj? (Förlåt för den lååånga kommentaren :) )