måndag, augusti 11

Slösa blir Spara

Dom här känner man ju till. Jag lutar väl mer åt hon som börjar på S (HA HA HA) men funderar nu allvarligt på att bli en redig Spara istället. Det tappar liksom sin charm ibland annars.

Inget köpstopp. Men stoltheten i behåll till den som spar och har. Den som lever får se!

UPDATE: Jag måste skratta åt mig själv. Ligger här på en filt med dottern och tänker att jo men det går ju riktigt bra, jag ÄR Spara.

Jo jo, ut på stan och stoltsera lika tappert, baby.

16 kommentarer:

Solrosfrö sa...

I´m chocked! Skall man känna sig manad att hänga på ... Ja varför inte. Gråa goa koftan är här och acnejeansen likaså... Men jag måste spana in odd molly dräkten först - SEN...

Borsökna Östergård sa...

Här satte man kaffet i vrångstrupen!

Linda K sa...

jessika: det finns ALLTID ett "ska bara". ska jobba på att strunta i det :)

Mie sa...

Jag är helt på din linje... När det är 70% rea överallt så känner jag mig nästan stressad att "passa på" men jag ÄR ståndaktigare efter köpstoppet o försöker så förbli så jag hejjar på:)

Linda K sa...

ankiefontän: usch varför blir alal så chockade? ;)

mie: du Ä Rju duktig redan från början! vill du bli min mentor?

Anonym sa...

Jag tror att man är FÖDD med disposition åt det ena eller andra hållet. Bara så där. Har en dotter av vardera sorten. BÅDE jag och maken är mer åt den osympatiska Slösas håll... så är det bara. Jag börjar ofta, ofta med att försöka bli en Spara, men det känns nästan döfött....

Linda K sa...

annicab: då känner man sig ju extra duktig som försöker :)

Atomflickan sa...

Jag försöker och försökaer och försöker. Men alltid är det något som sabbar mina planer. Den här gången var det London och NY (sorry, ska sluta tjata om det). Och sen måste man ju ha lite saker däremellan. Som hostmedicin.

Solrosfrö sa...

I´m in! Tänka efter före kanske kan vara ett bara motto... Jag blir lätt lite impulsiv jag. Nätshopping är fullständligt livsfarligt när man är impulsivt lagd har mitt konto märkt.

Linda K sa...

atomflickan: när man reser (morr) är det ju svårt att undvika. men när man går hemma och mammar blir det nästan som en hobby. Enough!

jessika: visst är det läskigt! nu må vi leva i eftertänksamhetens kranka blekhet (sorry, men det lät så bra)

Anonym sa...

och här måste det sparas till finresa nästa sommar, shoppingen måste stå tillbaks :)

Anonym sa...

Logga alla (alla!) inköp i Excel och visualisera med lite grafer + en tjock röd linje för vad budgeten medger? När månadens stapel närmar sig maxlinjen är det dags att trottla tillbaka på inköpen?

Jättefin bild på dig och dottern idag :)

Linda K sa...

hedgehog: åh vilken framförhållning!

dtk: du, excel och jag är ett no-no :(

tack! :)

Medelålders mode sa...

Dottern kom precis in och tittade över axeln på mig och sa: "Spara, jag hatar Spara".
Som mamma bör man ju inte hålla med, men när sommarens andra shoppingpaket kom ifrån Bonaparte idag så är det svårt att hävda att man är ett gott Spara-exemplar.

Mie sa...

Ha ha, SÅ duktig är jag inte men jag ska peppa dig;)

Linda K sa...

medelålders mode: he he, nä då har man inte så mycket att sätta emot ;)

mie: tack :D