fredag, augusti 15

Å jag har mina renar...

Roade mig med att läsa kommentarerna hos Taru på hennes inlägg om Guldknappenvinnare Odd Molly. Smaken är som baken och det respekterar jag till fullo. Kan ändå inte låta bli att dra på munnen:

Odd molly är så kulturtantigt. Helt underligt val!

Odd Molly gör fina kläder för alla som vill känna sig som en fäbojänta som ska gå ut på fjället och mjölka korna en solig söndagsmorgon. För oss andra är det inget att ha.

That would make me kulturtant meets fäbojänta! Olalaaa! :D

12 kommentarer:

Anonym sa...

I sådana fall är det många som vill känna sig som fäbojäntan...ha ha. Dock inte jag;)

Anonym sa...

Taru dissar ju ofta det mesta som är svenskt :-) Jag är förvånad över att hon fortfarande bor kvar...

Jag är också en fäbodjänte-wannabee i så fall men så är jag ju agronom så jag har ju lantbruk i blodet :-) så stockholms-böna jag är.

Linda K sa...

linda: jag ÄR en molly! :D

jessica e: smak som bak :D

Åsa sa...

Det var ju en komplimang ju!

Anonym sa...

Skulle väl haft de kläderna när vi besökte Njarka sameby utanför Åre...
Vi fick i alla fall mata renar med sälgkvistar och få en massa nyttiga tips om hur man kan använda sig av naturprodukter.....
Ingrid

Linda K sa...

stumpan: javisst!

ingrid: jag ser dig där på en ren iförd molly-kofta :D

Anonym sa...

Jag älskar också Molly-kläder men jag klär tyvärr inte riktigt i dem, de är litet för blommiga eller nåt, jag ser ut som en transvestit :).
Kollade hastigt på dendär Tarus blogg, tråkig....

anna sa...

kulturtant + fäbodjänta, den ultimata kombinationen... :)

Linda K sa...

b-m: ha ha ha, det har jag svårt att tro :D nä, taru är cool!

fru a: som en smäck!

Miss Upsey Daisy sa...

Jag hissar Odd Molly.

Så det så.

Linda K sa...

miss ud: ja me :D

Taru Tuomi sa...

olika åsikter är alltid bra, i synnerhet när det handlar om så värdsliga saker som mode. Du är ju ändå snygg i vad du än har på dig med eller utan odd molly:)