söndag, juni 8

Ska vi dela?

Igår på bloggfikat hade Ankie det gulliga Childhood-armbandet på sig. Jag var på väg att införskaffa för en tid sen, men kom av okänd anledning av mig. Nu känner jag att det är dags.

Varje pärla på armbandet har en egen färg och beskriver en artikel i barnkonventionen. Pärlorna och Childhood vill påminna dig om allas rätt till en barndom. Armbandet finns i en storlek och består av så kallade indianpärlor i plast, uppträdda på en elastisk tråd.

Man kan minimum köpa fem stycken. För en liten summa. Men jag behöver inte så många. Så jag undrar om några vill vara med och dela? Tänk på att "intäkterna från armbanden går direkt till Childhoods projekt runt om i världen."

Så, ett armband för 50 kronor. Vilka är på?

UPDATE: Det tillkommer moms och leveranskostnad, ska jag kanske meddela. Så om ytterligare fem vill dela blir det 385 kronor delat på fem.

UPDATE II: Vill Agneta, Frida, Erica, Linda och Lilla mamman vara så vänliga att komma till kundtjänst där Linda väntar! Eller, ja typ maila mig!

24 kommentarer:

Solrosfrö sa...

I´m in! Jag fick innebörden förklarad för mig av Ankie igår, oinvigd som jag var, och gillade det skarpt! Sätter in 50 kr på ditt konto och mailar adressen min.

Linda sa...

Jag är med!
Jag hör av mig via mail så jag kan få ditt kontonummer.

Karin sa...

Jag är gärna med och köper ett armband :-)
Mejlar dig. Jag köpte en jeansklänning av dig för ett tag sen så jag har ditt kontonr och allt :-)
Fin idé!

Anonym sa...

Är också gärna med! Gör som ovanstående och mailar :)

Linda K sa...

alla: strålande! :D

Linda K sa...

alla igen: det tillkom moms och frakt så jag tänkte kräva er på ytterligare en tjuga, ok?

Jag är nästan som du sa...

Finns det nåt kvar åt mig? Vill också ha!

Linda K sa...

agneta: åh, jag tror vi är fulltaliga. Men om fler är intresserade kan vi ju beställa fem till!

Jag är nästan som du sa...

okej. Synd. Men sätt gärna upp mig på reservlistan!

Linda K sa...

agneta: ska bli! :)

Frida sa...

jag är på om det dyker upp fler intressenter så att det blir fem till!

Linda K sa...

frida: absolut!

Borsökna Östergård sa...

Nämen åh, vad kul!!! Och det var så roligt att träffa rara dig! kram

Linda sa...

jag vill också ha ett! maila mig!

Solrosfrö sa...

Jag sätter in 70 kr på ditt konto och mailar adressen ;)

Linda K sa...

ankiefontän: hann aldrig komplimanga dig igår, det är så fint armbandet :) jättekul att ses!

linda: det behövs bara en person till nu!

jessika: tick tack :)

Anna sa...

jag vill oxå ha!!!!

Linda K sa...

lilla mamman: men se, då är det ju fem till. maila mig!

Anonym sa...

nu har jag mailat!

Linda K sa...

agneta: prima :D

Anonym sa...

Tjo! Vet ju att det är för en bra sak och sådär, men jag kan ju bara berätta att kvalitén är superdålig på armbanden. Jag beställde fem stycken och skulle ge ett var till mina bästa vänner, men när de kom och jag skulle prova ett så gick det sönder och alla pärlorna hamnade överallt. Provade ett till och samma sak hände, så det kändes inte så kul att ge bort dem. Har tänkt trä om dem, men det har inte blivit av än. Dessutom var "trycket" på bokstavspärlorna helt kladdigt och fult på många ställen. De såg verkligen billigt ut, jag hade gärna betalt ännu mer för att verkligen få fina armband som man verkligen vill använda. Blev ganska besviken och hoppas verkligen att de ni beställer är bättre...

Linda K sa...

caroline: oj. då skulle jag genast ha skickat tillbaka dom och krävt nya, alternativt pengarna tillbaka. hoppas våra funkar!

Anonym sa...

Jag vet, det skulle jag kanske gjort, men det kändes så dumt eftersom det ju är för en bra sak. Som att ångra välgörenhet liksom...kan man det? Nä. Inte jag...

Linda K sa...

caroline: nej inte ångra, men be att få hela saker. det tycker jag man kan förvänta sig.